„Atomfall“ – tai „Rebellion“ studijos, septynerius metus tobulinusios savo amatą su tokiais tęsiniais kaip „Evil Genius 2“, „Zombie Army 4“ ar „Sniper Elite 5“, naujas ir ambicingas žingsnis. Šis pirmasis naujas IP po „Strange Brigade“ meta tiesmuką veiksmą į šalį ir pasineria į paslaptis bei įtampą, primindamas „Disco Elysium“ ar immersyvinius simuliatorius, tokius kaip „Deus Ex“ ar „PREY“. Žaidime tyrinėjate draudžiamas vietas, manipuliuojate žmonėmis ir ieškote kelio iš Anglijos karantino zonos. Koncepcija įgyvendinta taip gerai, kad „Atomfall“ pranoksta ankstesnius „Rebellion“ darbus ir tampa jų didžiausiu pasiekimu.
Alternatyvi 1960-ųjų Anglija
„Atomfall“ vyksta vaizdingame Lake District regione, Šiaurės Anglijoje, konkrečiai Wyndham kaime, kuris po 1957-ųjų Windscale branduolinės katastrofos alternatyvioje istorijoje buvo uždarytas karantine. Tikroji nelaimė inspiravo žaidimo siužetą, tačiau čia kaimo apylinkės nebeatsigavo, o teritoriją valdo vyriausybė, gatvėse patruliuoja robotai, o už kaimo ribų siaučia agresyvios, spalvingos gentys.
Jūs prabundate bunkeryje karantino zonoje su paprastu tikslu: pabėgti. Tačiau, kaip įprasta, viskas sudėtingiau. Kaime sklando sąmokslo teorijos ir gandai, todėl tenka atskirti tiesą nuo prasimanymų, kad rastumėte patikimą išėjimą. „Atomfall“ žavi tuo, kad jūsų atradimai ne visada veda prie reikšmingų rezultatų – dažni akligatviai ir klaidingos viltys skatina eksperimentuoti, abejoti, ar nesate manipuliuojamas, ir kartais net įkelti išsaugotą žaidimą.

atomfall (xbox one / xbox series x)

atomfall (xbox one / xbox series x)
Unikali Leads sistema
Žaidimas atsisako tradicinės RPG užduočių sistemos ir vietoj to naudoja „Leads“ (pėdsakų) mechaniką. Užuot automatiškai žymėjęs tikslus žemėlapyje, „Atomfall“ skatina rinkti užuominas kalbantis su žmonėmis ar randant užrašus, kurie atskleidžia daugiau apie pasaulį. Šios užuominos dokumentuojamos ir grupuojamos, leidžiant tyrinėti bendrą pabėgimo teoriją, o ne vykdyti pavienes užduotis.
Žemėlapyje atsiranda vietos, pagrįstos jūsų surinktais įrodymais, ir galite spręsti, ar šie gandai verta dėmesio, ar tai tik tuščias kelias. Galimybių pabėgti ir užbaigti žaidimą yra tiek pat, kiek ir nesėkmingų bandymų, todėl „Atomfall“ idealiai tinka pakartotiniam žaidimui, norint atrasti praleistas galimybes.
Žaidimo ciklas ir mechanikos
Žaidimo pagrindą sudaro tyrinėjimas, pokalbiai, daiktų gamyba ir retkarčiais šaudymas. „Atomfall“ naudoja atvirų zonų struktūrą: Wyndham kaimas yra centras, apsuptas kelių sričių, pasiekiamų per trumpus įkrovimo ekranus. Kaime daugiausia dėmesio skiriama tyrimams per personažų sąveikas ir slapstymąsi nuo sargybinių. Už kaimo ribų bendravimą keičia kultistų žudymas – ginklais arba artimos kovos ginklais, tokiais kaip kriketo lazdos.
Norint išgyventi, tenka rinkti atsargas, resursus ir šovinius, tačiau jų nestinga. Nors žaidimas reklamuojamas kaip „išgyvenimo-veiksmo“, vienintelė išgyvenimo mechanika yra daiktų gamyba. Nereikia valdyti alkio, troškulio ar miego – „Atomfall“ to nesiūlo. Gydymo priemonių ir šovinių visada užteko, todėl galėjome laisvai rinktis, kaip spręsti situacijas.
Vis dėlto, kai tenka kautis, žaidimas šiek tiek nusileidžia. Artima kova ir šaudymas yra negrabūs, o smūgių atgalinis ryšys nuvilia – kriketo lazda ar peiliu mojuoti tiesiog nepatenkina. Slapstymosi sistema ir paprasta „neleistino įsibrovimo“ mechanika, įspėjanti priešus, jei esate pastebėtas, atrodo priklijuotos. Nors kova nėra pagrindinis žaidimo akcentas, ji pakankamai dažna, kad šiek tiek gadintų bendrą įspūdį. „Atomfall“ stipriausias, kai leidžia jaustis kaimo Džeimsu Bondu, naršančiu pėdsakus per pokalbius ir šnipinėjimą, o ne daužant priešų galvas.

atomfall (xbox one / xbox series x)

atomfall (xbox one / xbox series x)
Autentiška britiška aplinka
„Rebellion“ puikiai atkuria tipišką anglišką kaimą. Wyndham su savo sausų akmenų tvoromis, alude ir kaimo sale, turinčia sceną, iškart sužavėjo. JK kilmės žaidėjams tai nostalgiška patirtis, atspindinti mažų miestelių atmosferą, kur visi vieni kitus pažįsta, o vietiniai gandai ir nesutarimai yra pagrindinė pokalbių tema. Socialiniai ir politiniai komentarai, sklindantys per garsiakalbius, pašiepia britų stereotipus ir net COVID-19 eros konservatorių šūkius, nors kai kurie niuansai gali būti nesuprantami ne JK žaidėjams.
Techniškai žaidimas veikia puikiai, bent jau PS5 Pro. Išskyrus retą garso išjungimo problemą, „Atomfall“ išlaiko stabilų 60 kadrų per sekundę greitį su padoria grafika. Wyndham atrodo žavingai, nepaisant griuvėsių aplink, o aplinkinės zonos vilioja įdomiais orientyrais ir paslaptingomis požeminėmis vietomis.

atomfall (xbox one / xbox series x)
Išvada
„Atomfall“ įkūnija viską, kas britiška, ir dėl to yra tik geresnis. Alternatyvių 1960-ųjų paslaptis įtraukia, nuolat viliodama užuominomis ir sprendimais, kaip ištrūkti iš karantino zonos. Kovos mechanikos nuvilia, tačiau „Rebellion“ šviečia, kai paverčia jus kaimo detektyvu, sekančiu pėdsakus ir įtarinėjančiu kaimiečius. Tai ne britiškas „Fallout“, o unikalus nuotykis, vertas dėmesio.
„Atomfall“ – įtraukianti paslaptis autentiškoje britiškoje aplinkoje su puikia Leads sistema, tačiau kovos mechanikos šiek tiek nuvilia.
Privalumai:
- Puikiai įgyvendinta koncepcija
- Smagi detektyvinė Leads sistema
- Fantastiška britiška aplinka
- Didelė pakartojimo vertė
Trūkumai:
- Neišpildyta artima kova ir šaudymas
- Slapstymosi mechanika atrodo priklijuota