„Clair Obscur: Expedition 33“ – tai išskirtinis ir neįprastas RPG, kuris išsiskiria savo unikalumu ir žavi nuo pat pirmųjų akimirkų. Nors daugelis jo sistemų, temų ir funkcijų gali pasirodyti pažįstamos, debiutuojančios studijos „Sandfall Interactive“ sugebėjimas jas sujungti yra neįprastas ir gaivus. Po daugelio metų formuliškų žaidimų, šis titulas yra tarsi šviežio oro gūsis. Jei leisite jam jus įtraukti, „Clair Obscur: Expedition 33“ taps viena keisčiausių, bet tuo pačiu nuostabiausių patirčių PS5 platformoje.

Istorija ir pasaulis

Žaidimas naudoja tradicinę posūkiais grįstą RPG struktūrą, sujungdamas kovą ir tyrinėjimą, kad nukeltų jus į kelionę per Kontinentą, siekiant sustabdyti Pasakų Dailininkę (The Paintress) ir jos mirtiną skaičiavimą iki nulio. Kiekvienais metais ji ant monolito užrašo skaičių, o visi to amžiaus žmonės gauna 12 mėnesių gyventi, kol pavirsta dulkėmis. Lumiere miestas kasmet siunčia karių ir magų batalioną, atitinkantį užrašytą amžių, kad ją nugalėtų, tačiau visi iki šiol žlugo.

Jūs prisijungiate prie 33-iosios ekspedicijos, kuri ant savo pečių neša žmonijos išlikimo naštą. Grupė iškart patiria katastrofą pasiekusi Dailininkės krantus, tačiau maža kovotojų grupelė, išlikusi po nelaimės, suteikia vilties, kad šį kartą viskas gali būti kitaip. Apie 35 valandas trunkantis nuotykis siūlo vieną įtraukiausių pasakojimų PS5 platformoje. Gustave laikomas grupės lyderiu, tačiau įtraukiant daugiau narių, istorija gilėja, kiekvienam veikėjui tampant esminiu emocinio siužeto elementu. Su netikėtais posūkiais „Clair Obscur: Expedition 33“ žymi įspūdingą „Sandfall Interactive“ debiutą.

Siužetas išsiskiria aukšta kokybe, kurią sustiprina puikios tarpinės scenos. Balso aktorių komanda, įskaitant Andy Serkis („Žiedų valdovas“, „Žvaigždžių karai“), Ben Starr („Final Fantasy XVI“) ir Jennifer English („Baldur’s Gate 3“), atgaivina veikėjus per išradingą ir netikėtą kinematografiją. Nors lūpų sinchronizacija kartais šiek tiek atsilieka, kiekviena scena išlieka įtraukianti dėl unikalių kameros kampų ir puikaus balso įgarsinimo. Tai įrodo, kad net ir be milžiniško biudžeto galima sukurti kažką išskirtinio. Rizikingas ir bekompromisis siužetas sukuria vieną įtraukiausių RPG naratyvų.

clair obscur expedition 33 2

clair obscur expedition 33 2

clair obscur expedition 33 1

clair obscur expedition 33 1

clair obscur expedition 33

clair obscur expedition 33

clair obscur expedition 33 4

clair obscur expedition 33 4

Žaidimo eiga ir kova

Istorijos segmentus jungia gausios posūkiais grįstos kovos ir tyrinėjimas, pasižymintis įdomia struktūra. Siužetas vystomas linijiškai, reikalaujantis pasiekti tam tikras vietas, kurios išsidėsčiusios per Kontinento pasaulio žemėlapį. Jūs galite laisvai keliauti, pasirinkdami eiti tiesiai į pagrindinį tikslą arba skirti laiko tyrinėti papildomas sritis, kurios praturtina pasaulį naujais vaizdais ir iššūkiais. Visapusiškas šių regionų tyrinėjimas gali lengvai išplėsti žaidimo trukmę iki 60 valandų ar daugiau, o čia taip pat susidursite su keistais ir komiškais žaidimo elementais.

Nuo neįprastų dialogų iki mini žaidimų, imituojančių kitas žaidimų koncepcijas, „Clair Obscur: Expedition 33“ kartais yra iš tiesų keista patirtis. Emociškai intensyvi scena gali per kelias minutes virsti „Only Up!“ tipo išbandymu ar komiška situacija, leidžiančia balso aktoriams atsiskleisti. Iš pradžių toks kontrastas atrodo neįprastas ir gali sukelti toninį šoką, tačiau kuo dažniau tai pasitaiko, tuo labiau tai pradeda žavėti. Niekada negalite nuspėti, kas laukia už kampo, o tai kartu su rimtu siužetu sukuria patirtį, kuri priverčia ir verkti, ir juoktis per ašaras. „Sandfall Interactive“ randa puikią pusiausvyrą, leisdamas kiekvienai emocijai turėti savo vietą.

Kova išplečia klasikinę posūkiais grįstą struktūrą, įtraukdama išsisukimus ir atmušimus, kurie paverčia priešų atakas galimybe padaryti žalą. Kiekvienoje kovoje formuojate trijų narių komandą, o kiekvienas veikėjas turi unikalią mechaniką ir atakos būdus. Pavyzdžiui, Gustave kaupia „Overcharge“ matuoklį, kuris iššauna žaibo smūgį, o Maelle perjungia tris pozicijas, keičiančias jos statistiką pagal naudojamas atakas. Lune naudoja „Stains“, kad sustiprintų savo elementines galias. Vėliau prisijungę nariai taip pat turi unikalius kovos stilius, priversdami permąstyti strategijas.

Žaidimas išsiskiria tuo, kad priešų ėjimai tampa jūsų galimybe. Visas jų atakas galima išvengti ar atmušti, o specialius judesius galima peršokti ar sustabdyti „Gradient Attack“. Sėkmingai atmušus kiekvieną smūgį, atsakomasis puolimas dažnai padaro daugiau žalos nei standartinės atakas. Ši mechanika suteikia kovos sistemai gilumo ir stiliaus, paversdama priešų atakas tarsi muzikiniu ritmu, kurį turite atitikti mygtukų paspaudimais. Ypatingai patenkina atmušimas po sudėtingos sekos, o įvaldžius sistemą, pradėsite laukti priešų ėjimų labiau nei savų.

Už kovos lauko ribų galite pritaikyti savo įrangą per „Pictos“ ir „Luminas“ sistemą, kuri iš pradžių gali būti paini. „Pictos“ yra privilegijos, kurias priskiriate komandos nariams. Po keturių kovų jos virsta „Luminas“, kurias galima priskirti kitiems veikėjams už valiutą, taip paskirstant „Pictos“ naudą visai komandai. Nors sistema tampa aiškesnė laikui bėgant, pradžioje ji kelia sumaištį. Laimei, kitos pritaikymo galimybės, tokios kaip ginklų atnaujinimai ar kostiumų keitimas, yra daug paprastesnės.

clair obscur expedition 33 5

clair obscur expedition 33 5

clair obscur expedition 33 9

clair obscur expedition 33 9

clair obscur expedition 33 8

clair obscur expedition 33 8

clair obscur expedition 33 7

clair obscur expedition 33 7

Vizualika ir techniniai aspektai

„Clair Obscur: Expedition 33“ išsiskiria vizualine kokybe ir techniniu stabilumu, ypač PS5 Pro platformoje. Žaidimas daugiausia buvo testuotas „Performance Mode“, kuriame jis veikė stabiliai 60 kadrų per sekundę greičiu. Vaizdai žavi tiek tarpinėse scenose, tiek žaidimo metu, o kiekviena lokacija turi savo unikalią atmosferą ir spalvų paletę. Pavyzdžiui, „Flying Waters“ povandeniniai vaizdai ir Monoco stoties ledinės kalvos atrodo kaip skirtingi pasauliai, tačiau Kontinento žemėlapis juos sujungia į vieną visumą.

Tekstūrų įkėlimo vėlavimai kartais atitraukia dėmesį keliaujant tarp vietovių, tačiau žaidimas veikė be didesnių trikdžių. „Quality Mode“ leidžia mėgautis aukštesne raiška, dar labiau išryškindamas pasaulio grožį. Prie to prisideda įspūdingas garso takelis su daugiau nei 150 kūrinių, kuris praturtina kiekvieną akimirką – nuo kovų iki ramesnių momentų.

clair obscur expedition 33 6

clair obscur expedition 33 6

clair obscur expedition 33 3

clair obscur expedition 33 3

Išvada

„Clair Obscur: Expedition 33“ yra vienas gaiviausių ir originaliausių RPG per pastaruosius metus, net jei iš pirmo žvilgsnio tai gali neatrodyti akivaizdu. Intriguojanti pradžia išsivysto į įtraukiantį ir puikų naratyvą su charizmatiškais ir mylimais veikėjais. Išskirtinė kovos sistema pranoksta posūkiais grįstas tradicijas, siūlydama stilingas ir dinamiškas kovas. Tai patirtis, įrodanti, kad didelio biudžeto žaidimų erdvėje vis dar yra vietos kūrybiškumui ir potencialui. „Clair Obscur: Expedition 33“ yra tiesiog nuostabus.

Žaidimo reitingas

4.5/5
„Clair Obscur: Expedition 33“ yra gaivus ir originalus RPG su įtraukiančiu siužetu, stilinga kova ir gražiu pasauliu, kuris, nepaisant smulkių trūkumų, yra būtinas žanro gerbėjams.

Privalumai:

  • Įtraukiantis ir emociškai stiprus naratyvas
  • Stulbinanti kinematografija ir balso įgarsinimas
  • Drąsus, keistas ir įsimintinas požiūris
  • Stilinga ir patenkinama posūkiais grįsta kova
  • Smagus ir įvairus tyrinėjimas

Trūkumai:

  • Kai kurios painios meniu ir mechanikos (Pictos/Luminas)
  • Netiksli lūpų sinchronizacija
  • Tekstūrų įkėlimo vėlavimai