Capcom PS3 eros žaidimams būdingas tam tikras žavesys – laikotarpis, kai jų kūriniai galėjo tiek pataikyti į dešimtuką, tiek visiškai prašauti pro šalį. Kiekvienam „Devil May Cry 4“ ar „Dragon’s Dogma“ atsirasdavo „Resident Evil: Operation Raccoon City“, grąžinantis viską į pradžią. Šiais laikais kokybės skirtumai sumažėjo iki vieno taško Metacritic reitinguose, o leidėjas pasiekia naujas aukštumas su „Resident Evil“ ir „Monster Hunter“ franšizėmis. Vis dėlto smalsumas kurti kažką neįprasto niekur nedingo, o tai leido su meile atkurti gerbėjų pamėgtą žaidimą iš tos pačios eros, kai Capcom dar blaškėsi tarp šedevrų ir nesėkmių.
„Dead Rising“ padėjo apibrėžti ankstyvuosius Xbox 360 metus ir, nepaisant trijų tęsinių per 18 metų, išlieka unikalia patirtimi iki šiol. Siekdama atgaivinti tą magiją, „Deluxe Remaster“ versija veikia kaip beveik identiškas perdirbinys su gerokai patobulinta grafika, valdymu ir daugybe gyvenimo kokybės patobulinimų, kad fotožurnalistas Frankas Westas vėl sužibėtų. Rezultatas – zombių kupinas darbas, gimęs iš meilės originalui, skirtas tam, kad jis vėl skambėtų visu gražumu.
Žaidimas išlieka ištikimas visais įmanomais būdais, atkuriant originalią istoriją, prielaidą ir struktūrą PS5 platformoje su RE varikliuku. Pagrindinis veikėjas Frankas Westas – fotožurnalistas, tiriantis istoriją, atvedusią jį į Vilametą. Nusileidęs sraigtasparniu ant prekybos centro stogo miesto centre, jis greitai sužino, kad vietą užvaldė zombių protrūkis. Frankui skiriamos 72 valandos iki gelbėjimo sraigtasparnio atvykimo, per kurias jis turi išsiaiškinti epidemijos priežastis.
2006-aisiais „Dead Rising“ išsiskyrė – ir tebesiskiria iki šiol – savo įsipareigojimu trijų dienų laikmačiui. Žaidimas nuolat skaičiuoja laiką iki gelbėjimo sraigtasparnio atvykimo, o per skirtą laiką galite padaryti tik tam tikrą kiekį veiksmų. Pagrindinės misijos (bylos) vyksta nustatytu laiku, ir jei nesate ten, kad pamatytumėte jų įvykius, prarandate pagrindinę siužeto liniją ir nepabaigiate istorijos. Prekybos centre „Willamette Parkview Mall“ išsibarstę išgyventojai atsiskleidžia tam tikromis valandomis, ir jie miršta, jei nespėjate jų pasiekti laiku. Su sklandžia „New Game+“ galimybe, leidžiančia išlaikyti visą veikėjo progresą, šis griežtas mechanizmas atsiperka per pakartotinius žaidimus, kai patys nusprendžiate, ką norite pasiekti kiekviename bandyme. Visko padaryti per vieną kartą beveik neįmanoma, todėl tai tampa pasirinkimu, ką norite veikti šią akimirką.
Ši laiko struktūra išlieka ir „Dead Rising Deluxe Remaster“, tačiau daugybė atnaujinimų padaro procesą sklandesnį. Valdymas patobulintas, leidžiant taikytis ginklu judant, o kai kurie įvedimai perkelti ant modernesniam laikmečiui tinkamesnių mygtukų. Dabar galite praleisti laiką į priekį iš bet kurio tualeto ar išsaugojimo taško, jei nenorite laukti kito siužeto momento, o automatinio išsaugojimo funkcija pašalina riziką prarasti valandas progreso mirus. Kadangi originaliame žaidime buvo tik rankinis išsaugojimas ribotose vietose, „Deluxe Remaster“ šiuo atžvilgiu žengia didelį žingsnį mažindamas frustraciją.
Tas pats daroma su išgyventojų AI, kuris originale buvo bene labiausiai erzinantis dalykas. Kiekvieną rastą gyvą žmogų galite palydėti į „Security Room“ – nedidelę saugią zoną išgyvenusiems. Tačiau kelionė su jais kėlė kraujospūdį – jie niekada nedarė to, ko norėjote, nuolat įsipainiodami tarp zombių ir apsunkindami kelią.
„Capcom“ „Deluxe Remaster“ versijoje daugiausia išsprendė šią problemą, patobulindama AI, kad išgyventojai būtų intuityvesni ir reaguotų į aplinką, bei išplėtė sistemą naujais atnaujinimo būdais. Dabar kiekvienas išgyventojas turi mėgstamą ginklą, kurį jam duodant jis tampa galingesnis, ir maistą ar gėrimą, kuris jį gydo. Šių mėgstamų daiktų davimas padidina jų simpatiją Frankui, todėl jie labiau linkę ginti kitus išgyventojus, rasti daiktų ar net parodyti PP lipdukus. Vis dar reikia juos šiek tiek prižiūrėti, vedant pasirinktu keliu į „Security Room“, bet procesas daug sklandesnis.
Pakeliui išgyventojai su jumis kalba, nes balso įgarsinimas išplėstas visiems žaidimo vaidmenims. Svarbūs veikėjai, kaip Otis, kalbantis per radiją, dabar turi daugiau asmenybės, o bent jau kiekvienas gyvas žmogus turi ką pasakyti, o ne tik tekstą ekrane.
Pats Frankas Westas originale visada kalbėjo, bet „Deluxe Remaster“ prarado originalų jo balso aktorių Terence’ą J. Rotolo. „Honkai: Star Rail“ ir „Octopath Traveler II“ aktorius Jas Patrick perima vaidmenį PS5 perleidime, ir nors jo Franko interpretacija priimtina, ji neprilygsta Rotolo asmenybei. Tai šiek tiek pablogina patirtį.
Tačiau vizualinis atnaujinimas yra priešingas pavyzdys. „Deluxe Remaster“ paverčia žaidimą tokiu, kokį visada įsivaizdavote per nostalgiškus akinius, su reikšmingais veikėjų modelių, aplinkos ir apšvietimo patobulinimais. Pastarasis labiausiai stebina – vakaro saulė meta spindulius ant prekybos centro stogo, kai lydite išgyventojus, arba „Wonderland Plaza“ švyti neoniniu kalneliu centre. Nors žaidimas neprilygsta specialiai PS5 kurtoms naujienoms, Capcom darbas vėl paverčia „Dead Rising“ maloniu akiai.
Tik šiek tiek nuvilia, kad kūrėjai nepašalino įkrovimo ekranų, atsirandančių pereinant į naują prekybos centro dalį ar „Leisure Park“. PS5 jie dabar itin trumpi – dažniausiai trunka vos sekundę – bet būtų buvę puiku matyti vietovę kaip vientisą erdvę. Bent jau įkrovimo laikai tokie, kad „mirktelėsi ir praleisi“.
Visi šie patobulinimai susilieja į galutinę „Dead Rising“ patirtį PS5, bet esmė ta, kad „Deluxe Remaster“ išlieka „Dead Rising“. Net be grafikos ar žaidimo patobulinimų, šis Capcom kūrinys išlieka puikus. Po beveik dviejų dešimtmečių laiko valdymas ir jūsų sprendimai išlieka didžiausia vertybė, o dabar viskas atrodo ir žaidžiama daug geriau. Su atkurtu turiniu, pvz., raketsvaidžiu, „Dead Rising Deluxe Remaster“ per kukliai save pristato: tai puikus perdirbinys, o ne tik grafinis atnaujinimas.
Išvada
Didelis vizualinis „Dead Rising“ atnaujinimas labiausiai krenta į akis, bet „Deluxe Remaster“ stiprybė – žaidimo patobulinimai, leidžiantys klasikai jaustis kaip moderniam žaidimui. Viskas susilieja į galutinę „Dead Rising“ patirtį, kur laiko valdymas gali būti tinkamai įvertintas.
Papildymas:
Žaidimas taip pat prideda smulkių detalių, kurios pagerina atmosferą, pvz., atnaujintą zombių animaciją ir garsus, sustiprinančius chaotišką prekybos centro nuotaiką. Vis dėlto kai kurie seni dizaino sprendimai, pvz., ribotas inventorius, gali erzinti naujokus, nors veteranams tai nostalgiška smulkmena.
„Dead Rising Deluxe Remaster“ – meilės kupinas perdirbinys, išlaikantis originalo dvasią su moderniais patobulinimais. Puikiai tinka tiek gerbėjams, tiek naujokams, nepaisant smulkių trūkumų.
Pliusai:
- Dead Rising išlieka puikus žaidimas
- Didelis vizualinis atnaujinimas
- Geresnis išgyventojų AI
- Patobulintas valdymas
- Daug gyvenimo kokybės patobulinimų
Minusai:
- Vis dar yra įkrovimo ekranai
- Naujas Franko balsas šiek tiek nuvilia