Po beveik dviejų dešimtmečių nuo „Dragon Ball Z: Budokai Tenkaichi 3“ pasirodymo PS2 konsolei, pagaliau sulaukėme tęsinio – „Dragon Ball: Sparking! Zero“. Tai tarsi sugrįžimas į praeitį, kupinas veiksmo ir visą „Dragon Ball“ franšizę aprėpiantis kovų žaidimas, kurio trūko po „Naruto Ninja Storm“ serijos.
Pagrindinis žaidimo koziris – milžiniškas veikėjų pasirinkimas. Nors originalus „Dragon Ball“ liko nuošalyje (galbūt DLC?), žaidimas apima „Dragon Ball Z“, „GT“, populiariausius Z eros filmus ir didelę „Super“ dalį. Rezultatas – įspūdingas veikėjų sąrašas, kuriame galite valandų valandas tyrinėti jų animacijas ir specialius smūgius.
Išvaizda žaidimas tiesiog pribloškia – tai vienas gražiausių anime stiliaus žaidimų. „Bandai Namco“ aiškiai negailėjo pinigų: ypač tai matyti, kai paleidžiate galingiausius smūgius – animacijos tokios kokybiškos, kad net originalus anime kartais atrodo blankiai.
Kaip žaidžiasi?
„Sparking! Zero“ jaučiasi kaip tikras arenos kovotojas – tarsi PS2 žaidimas, perkeltas į dabartį. Kovos greitos, smūgiai stiprūs, o pusiausvyra čia nesvarbi – svarbiausia smagumas ir pagarba „Dragon Ball“ pasauliui.
Vis dėlto tai nėra tik mygtukų spaudinėjimas be plano. Kaip ir ankstesniuose žaidimuose, čia yra paslėptas gylis – reikia galvoti apie puolimo ir gynybos technikas. Tiesa, sistema kiek chaotiška: yra bent trys skirtingi kontratakų tipai, o per greitas kovas sunku perprasti priešininko veiksmus.
Čia ir slypi pirmasis minusas – žaidimas prastai moko. Nors yra treniruočių režimas, jis nepaaiškina, kodėl tam tikri veiksmai naudingi ar kada juos naudoti. Svarbiausi dalykai dažnai praleidžiami, o informacija pateikiama tik tekstu. Tai nėra patogu.
Dėl to mokymosi kreivė gana staigi, kas gali atbaidyti paprastesnio žaidimo ieškančius „Dragon Ball“ gerbėjus. Bet jei įveiksite pradinius sunkumus ir perprasite blokavimą ar kontratakas, atsiveria tikras kovų chaosas – turbūt tiksliausia „Dragon Ball“ veiksmų versija žaidimuose. Gal Goku buvo teisus su tuo „treniruočių“ šūkiu…
Turinio gausa
Vieno žaidėjo režimų čia apstu, kas džiugina, kai daug žaidimų orientuojasi tik į internetą. Su didžiuliu veikėjų kiekiu „Sparking! Zero“ yra verta investicija, net jei vengiate žaisti online.
Pagrindinis istorijos režimas „Episode Battle“ kiek nuvilia. Jis padalintas tarp pagrindinių veikėjų, kurie kovoja per įvairias „Dragon Ball“ sagas. Tačiau daug istorijos dalių praleidžiama, jei veikėjas jose nedalyvauja, todėl režimas atrodo fragmentiškas ir keistai sujungtas. Nors Saiyan saga kartojama jau ne pirmą kartą, daugiau detalių būtų padėję istorijai jaustis pilnesnei.
Jei nesate susipažinę su „Dragon Ball“, šis režimas bus sunkiai suprantamas. Be to, pilnų animuotų scenų mažai – dažniau matysite paveikslėlius su subtitrais, kas nuvilia pristatymo atžvilgiu.
Visgi „Episode Battle“ turi ir gerų idėjų. Galite atrakinti „kas būtų, jeigu“ scenarijus, kurie keičia istoriją netikėtomis kryptimis ir baigiasi smagiomis kovomis. Be to, matyti sagas iš Vegetos, Gohano, Piccolo, Trunkso ar net Jireno perspektyvos prideda šviežumo.
Baigus istoriją ir uždirbus valiutos veikėjams atrakinti, yra dar daug ką veikti. „World Tournament“ – mūsų favoritas: galite dalyvauti taisyklėmis paremtose kovose online arba offline, net kurti savo turnyrus su pasirinktomis taisyklėmis, tokiomis kaip laiko ribos ar komandos.
„Custom Battle“ režimas – tikras lobis kūrybingiems žaidėjams. Galite kurti savo kovų scenarijus, nuo dialogo iki anime stiliaus pavadinimų. Galimybės beveik neribotos, o savo kūrinius galite dalintis internete, tad žaidimas tampa neišsemiamas fanų turinio šaltinis. Sąsaja kiek sudėtinga, bet kurti savo „Dragon Ball“ epizodą – svajonė.
Internetinis žaidimas ir vietinis režimas
Online veikia neblogai. Dėl nesubalansuoto veikėjų sąrašo rimta konkurencija neįmanoma, bet tai niekad nebuvo „Dragon Ball“ žaidimų esmė, išskyrus „FighterZ“. Be „rollback netcode“ kartais pasitaiko prastų ryšių, bet dažniausiai kovos stabilios.
Deja, žaisti su draugais vietoje sunkiau. Dėl techninių ribų vietinis „versus“ režimas apsiriboja tik Hyperbolic Time Chamber arena – jokios griūvančios aplinkos, tik balta tuštuma. Gaila, nes „Sparking! Zero“ kovų energija puikiai tiktų vakarėliams.
Išvada
„Dragon Ball: Sparking! Zero“ – įspūdinga „Dragon Ball“ šventė. Tai vienas energingiausių arenos kovotojų, ir nors žaidimas galėtų geriau mokyti pagrindų, kovų gylis daro mokymąsi atperkamą. Su milžinišku veikėjų sąrašu ir geriausia anime grafika žaidimuose, „Sparking! Zero“ yra tikras malonumas.
„Sparking! Zero“ yra smagus ir gilus „Dragon Ball“ žaidimas, bet mokymosi kreivė ir istorijos trūkumai neleidžia jam pasiekti tobulumo.
Privalumai:
- Puikiai atkuria „Dragon Ball“ dvasią
- Daugybė veikėjų
- Kovos galiausiai atrodo šauniai
- Gausu vieno žaidėjo turinio
- Geras DualSense valdymas
Trūkumai:
- Nesubalansuotas ir tuo didžiuojasi
- Prasti mokymai
- Silpnas istorijos režimas
- Nestabilus priešų AI
- Apribotas vietinis „versus“