„Dragon’s Dogma 2“ apžvalga – Nuotykių šedevras su keliais trūkumais

Kai kalbame apie įsimintinus atviro pasaulio žaidimus, sunku nepaminėti „Elden Ring“ ar „The Legend of Zelda: Breath of the Wild“. Abu siekia skirtingų tikslų, tačiau juos vienija meilė atradimams. Jų pasauliai nėra apibrėžti žemėlapio žymekliais – jie skatina žaidėjus tyrinėti nežinomybę, ir būtent tai daro juos tokius įtraukiančius.

Dar 2012-aisiais „Dragon’s Dogma“ bandė užfiksuoti tą patį nuotykių jausmą. „Capcom“ pirmasis rimtas žingsnis į fantazijų RPG žanrą tuomet buvo užgožtas „Skyrim“, bet per pastaruosius penkerius metus žaidimas tapo kultiniu klasiku, pelnydamas pagyras iš lūpų į lūpas. Galima teigti, kad „Dragon’s Dogma“ buvo savo laiko pralenkėjas su „emergent“ žaidimo gilumu ir minimaliu vedimu už rankos – savybėmis, kurios 2024-aisiais vertinamos kritikų favorituose.

 

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

Laukta tąsa

„Dragon’s Dogma 2“ – ilgai lauktas tęsinys, kurio gerbėjai laukė 12 metų. Atsižvelgiant į dabartinę atviro pasaulio žaidimų situaciją, „Capcom“ galėjo pasirinkti modernesnį kelią, bet vietoj to jie išlaikė pirmtako dvasią, tik šįkart su reikiamais resursais ir biudžetu. Rezultatas – atviro pasaulio veiksmo RPG, stovintis greta „Elden Ring“ ir „Breath of the Wild“ kaip один из labiausiai įtraukiančių nuotykių, kokius esame žaidę.

Viskas šiame žaidime tarnauja kelionei. Didžiąją dalį laiko praleisite keliaudami pavojingais keliais per platų žemėlapį. Šie takai – „Dragon’s Dogma 2“ gyvybė, siūlantys nesibaigiančius įspūdžius: lipate per kalnus, balansuojate ant girgždančių tiltų ar bėgate dulkėtais takeliais. Tai aukščiausio lygio atviro pasaulio dizainas, viliojantis įspūdingais orientyrais ir įvairia geografija.

 

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

Koncepcija

Jūs esate Arisen – visiškai pritaikomas veikėjas, kurio širdį pavogė galingas drakonas. Jūsų pareiga – surasti šį sparnuotąjį siaubą ir tapti liaudies didvyriu. Tai nėra tiesioginis tęsinys – pirmojo žaidimo žinios nereikalingos, bet jos padeda labiau vertinti šio žaidimo siekius.

„Dragon’s Dogma 2“ tobulina tai, ką pirmtakas darė gerai: didesnis žemėlapis pilnas paslapčių, gilesnės veikėjų klasės (vadinamos „vokacijomis“) ir subtilesnė istorija. Pirmasis žaidimas flirtavo su politinėmis intrigomis, bet pilnai jų neišnaudojo. Šįkart narratyvas irgi lieka antrame plane, tačiau siūlo daugiau įžvalgų į fantazijų pasaulio visuomenę – pagrindinės misijos dažnai susijusios su rūmų intrigomis ir abejotinais motyvais. Rašymas teatrališkas, kartais primenantis Šekspyro pjeses, kas ne visiems patiks.

 

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

Žaidimo esmė – tyrinėjimas

Istorija čia tik fonas, o žaidimo stiprybė – gameplay. Arisen visi ko nors nori: didikai siekia įtakos, o valstiečiai prašo pagalbos kasdienėse bėdose. Šalutinių užduočių gausu, siųsdamos jus per visą žemę. Dauguma jų įdomios ir prideda konteksto, bet dažnai apsiriboja „nueik, paimk, grąžink“. Laimei, kelionė iki tikslo yra svarbiausia ir neša didžiausią malonumą.

Žemėlapis dinamiškas: atsitiktiniai įvykiai ir priešai nuolat keičia situaciją. Gali būti, kad goblinai puola vežimą ar grifonas triuškina viską aplinkui, o netoliese esantys banditai prisijungia prie chaoso. Tai primena „Skyrim“ akimirkas, kai milžinai kaudavosi su sargais, bet čia viskas pakelta į naują lygį.

 

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

Išgyvenimo elementai ir kova

Subtilios išgyvenimo mechanikos stiprina nuotykių pojūtį. Keliaujant ir kovojant jūsų maksimali sveikata mažėja, priversdama ilsėtis stovyklose ar užeigose. Dienos ir nakties ciklas prideda rizikos – naktį keliuose siaučia pavojingesni monstrai, įskaitant zombius.

Kova – žaidimo švyturys. Pirmojo žaidimo mechanikos buvo puikios, o čia jos dar sklandesnės. Kiekvienas priešas turi unikalių triukų, o vokacijos siūlo eksperimentų laisvę. Kovos jausmas išskirtinis – „Capcom“ patirtis iš „Monster Hunter“ ir „Devil May Cry“ akivaizdi. Monstrai turi silpnybes, o aplinka leidžia lipti ant didesnių priešų, primenant „Shadow of the Colossus“. Tai dinamiška ir įvairi sistema.

 

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

Pawn sistema

„Dragon’s Dogma“ išsiskiria komandine sistema su pawn’ais – AI valdomais palydovais, kurie tarnauja Arisen. Jie mokosi iš patirties, dalinasi patarimais ir gali būti „pasamdyti“ iš kitų žaidėjų pasaulių internetu. Pawn AI patobulintas: magai ir lankininkai laikosi atokiau, o kariai stoja į priekį, sumažindami ankstesnes frustrations. Sistema išlieka unikali ir žavinga.

 

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

Techniniai trūkumai

Didžiausias minusas – kintamas kadrų dažnis PS5, svyruojantis tarp 15-60 FPS. Dažniausiai jis stabilus ties 30 FPS, bet intensyviose scenose smunka. Optimizacija po išleidimo būtina. Vizualiai žaidimas dažnai stulbinantis – gamtos detalės ir apšvietimas įspūdingi, tačiau dialogo animacijos silpnos, o lūpų sinchronizacija minimali.

 

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

dragon's dogma 2 (ps5)

dragon’s dogma 2 (ps5)

Mikrotransakcijos

Mikrotransakcijos – apmaudus sprendimas. Žaidimas puikus ir be jų, o jų buvimas atrodo kaip „Capcom“ nesupratimas savo kūrinio vertės.

Išvada

„Dragon’s Dogma 2“ – tikras nuotykių šedevras. Pirmojo žaidimo gerbėjams tai svajonių išsipildymas, o naujokams – viena geriausių atviro pasaulio kelionių. Su keliais techniniais pataisymais tai galėtų būti visų laikų klasika.

Žaidimo reitingas

4.8/5
„Dragon’s Dogma 2“ – beveik tobulas nuotykių RPG, kurį šiek tiek riboja techniniai trūkumai. Vis dėlto tai šedevras, vertas vietos tarp geriausių.

Pliusai:

  • Neprilygstamas nuotykių pojūtis
  • Neįtikėtinai dinamiškas pasaulis
  • Įspūdinga, jaudinanti kova
  • Unikali ir žavinga pawn sistema
  • Įdomios siužeto akimirkos
  • Nuostabūs vaizdai
  • Stulbinanti muzika

Minusai:

  • Kadrų dažnis kartais smunka
  • Prastos dialogo animacijos
  • Kelios nuobodžios užduotys
  • Nereikalingos mikrotransakcijos