RGG Studio nebuvo visiškai atvira apie „Like a Dragon: Pirate Yakuza in Hawaii“. Labiau primenantis šalutinį žaidimą, panašų į 2023 m. „The Man Who Erased His Name“, kūrėjai prieš paleidimą užsiminė, kad jis gerokai didesnis nei Kazumos Kiryu emocinga tarpinė istorija. Tai tiesa, tačiau vis tiek atrodo, kad japonų komanda šiek tiek nuvertina pirmąją galimybę žaisti kaip Goro Majima nuo „Yakuza Kiwami 2“ laikų.
Siužeto skyriai, sekantys populiaraus šalutinio veikėjo kelionę nuo atminties netekusio iki piratų meistro, trunka apie 18 valandų. Su ilgu šalutinių istorijų sąrašu, naujomis tyrinėtinomis vietomis ir sugrįžusiu Honolulu kurortu, kuriame rasite tiek pažįstamų, tiek naujų veiklų, naujausias Masayoshi Yokoyamos ir jo komandos darbas lengvai padvigubina žaidimo laiką. Nors jis negali prilygti pagrindinės serijos epams, „Pirate Yakuza in Hawaii“ vis tiek yra tokia investicija, kurią ilgametiai gerbėjai mėgsta. Vienintelė problema – laisvojo pirato gyvenimas neprilygsta neseniai pasirodžiusiam „Like a Dragon: Infinite Wealth“ šedevrui.
Istorija ir veikėjas
Pirmą kartą per beveik 20 metų franšizės istoriją fanų mėgstamas Goro Majima tampa pagrindiniu veikėju – tačiau jis nėra toks, kokį jį pažįstate. Buvęs „Shimano beprotiškuoju šunimi“, jo negailestingumas išplaukė su potvyniu, kai jis, netekęs atminties, atsiduria saloje. Jį slaugo jaunas berniukas Nojus ir jo tėvas Džeisonas, o susipažinęs su vietos kultūra ir žmonėmis, netrukus Majima tampa piratų laivo kapitonu.
Nors tai žymi nemažą nukrypimą nuo serijos normų, žaidimas nuoširdžiai priima piratišką gyvenimą ir viską, kas su juo susiję. Pagrindinis siužeto variklis – paslaptingo lobio paieškos, siekiant ne tik turtų, bet ir galimybės išgydyti Nojų nuo kvėpavimo ligos. Jiedu greitai užmezga stiprų ryšį, todėl kelionė per jūras tampa tiek pat svarbi buvusiam yakuza, kiek ir jaunajam serijos naujokui.
Visi penki žaidimo skyriai laikomi kanoniniais, nepaisant absurdiškos prielaidos, ir daroma prielaida, kad jau esate žaidę „Like a Dragon: Infinite Wealth“. Siužetas daugiausia išlieka savarankiškas, tačiau remiasi kai kuriais ankstesnio žaidimo įvykiais, veikėjais ir vietomis.
Tačiau, skirtingai nei paskutinė dalis, labiausiai stebina tai, kaip tiesmukai pateikiama istorija. Franšizė, garsėjanti netikėtais posūkiais ir išdavystėmis, „Pirate Yakuza in Hawaii“ to beveik neturi. Dėl to siužetas atrodo šiek tiek neįdomus ir nesugeba taip įtraukti, kaip ankstesni bandymai. Tai, kas pateikiama, yra visiškai kompetentinga, bet sunku neišeiti nusivylus, žinant serijos potencialą.
Pasaulis ir laivyba
Laimei, šis pažįstamumas kitur nesukelia nuobodulio. RGG Studio sugrąžina Honolulu ir Nele salą iš praėjusių metų žaidimo, o žaidimo erdvę papildo naujais vandenyno žemėlapiais su salomis, kurias galite tyrinėti ir plėšti.
Navigacija vyksta valdant piratų laivą – Majima tai daro su tokiu pasitikėjimu, tarsi būtų plaukiojęs visą gyvenimą. Paprasti valdikliai ir nesudėtingos mechanikos atspindi kūrėjų norą padaryti šią naujovę lengvai įvaldomą. Tai nėra „Sea of Thieves“ ar „Skull and Bones“ – nereikia galvoti apie vėjo kryptį ar inkarą. Tiesiog pasukate kairįjį analogą ir plaukiate.
Laivas aprūpintas dviem kulkosvaidžiais priekyje ir patrankomis abiejuose šonuose. Pirmuosius valdote rankiniu būdu, o pastarieji automatiškai nusitaiko į priešų laivus, kai jie yra diapazone, todėl valdymas ir navigacija tampa paprasti. Ši funkcija tyčia padaryta nesudėtinga, ir tai tik į gera – galite iškart pulti skandinti kitus laivus, ieškoti lobių pakrantėse ar rinkti išteklius jūroje.
Tam tikras gylis ateina iš laivo ir ginklų atnaujinimų, bet sudėtingiausias dalykas – slydimas, kuris irgi labai paprastas. „Like a Dragon“ serija garsėja giliais mini žaidimais, tačiau čia RGG Studio teisingai parodė santūrumą. Jiems nereikia „Sea of Thieves“ gylio, tad sutelkdami dėmesį į smagią kovą ir lengvai perprantamus valdiklius, ši funkcija sklandžiai įsilieja į bendrą patirtį.
Be kelionių tarp pagrindinių vietų, galite ieškoti paslėptų lobių pakrantėse. Čia žaidimas šiek tiek klumpa – šios mažesnės zonos atrodo kaip viena kitos kopijos. Jos dažniausiai atitinka vieną iš dviejų estetikų: džiunglių scena ar vidinis įrenginys. Vizualinio dizaino įvairovė itin menka, todėl tai, kas galėjo būti reikšmingas priedas, tampa veikla, kurią norisi kuo greičiau praleisti. Bėgate tiesiu koridoriumi, sumušate piratus ir paimate lobį – greičiausi salą įveikia per 60 sekundžių. Atlygis visada vertas, bet kelionė iki jo greitai pabosta.
Kova ir veikla
Dvi kovos stiliai – „Sea Dog“ ir „Mad Dog“ – gali būti keičiami per salų susirėmimus ir visą žaidimą, tačiau vienas jų tiek geresnis, kad kitas tampa beveik nereikalingas. „Sea Dog“ leidžia Majimai mojuoti dviem kardais, juos mėtyti, šaudyti pistoletu ir naudoti grandininį kablį, o „Mad Dog“ siūlo tik smūgius ir durius peiliu.
Tai įprastas „Like a Dragon“ veiksmas, šįkart grįžtantis prie senų kovos-brawler sistemų, o ne naujesnių ėjimais paremtų mūšių. Abiem stiliais galima išgyventi, bet skirtumas toks akivaizdus, kad „Mad Dog“ atrodo tik užpildas.
Vienintelė „Mad Dog“ stiprybė – speciali ataka, varoma „Madness Gauge“. Majima gali sukurti klonus, padedančius sudoroti priešus ribotą laiką, kas ypač naudinga prieš dideles grupes. Tačiau kitais atvejais „Sea Dog“ lenkia jį visais aspektais.
Nors šis neatitikimas keistas, „Sea Dog“ smagumas skatina mėgautis įprastais „Like a Dragon“ elementais. Honolulu atnaujintas su komiškomis šalutinėmis istorijomis, sugrįžta „Dragon Kart“ iš „Yakuza: Like a Dragon“, žemėlapyje gausu premijų, o nauja veikla – gyvūnų gelbėjimas ir laikymas augintiniais.
„Pirate Yakuza in Hawaii“ vis dar siūlo visus naujausių „Like a Dragon“ dalių akcentus, tik jų viršūnės neprilygsta pagrindinėms dalims. Kol laukiame tikro „Infinite Wealth“ tęsinio, tai puikus ir jaukus užkandis.
Išvada
Smagus šalutinis žaidimas, siūlantis pažįstamą „Like a Dragon“ veiksmą su piratišku posūkiu, „Pirate Yakuza in Hawaii“ – spalvingas užsiėmimas tarp pagrindinių dalių. Istorija neprilygsta pagrindinėms dalims, o naujos salos greitai pasidaro pasikartojančios, bet Goro Majimos kaip piratų kapitono naujovė niekada neišblėsta. Pasilikite dėl pašėlusio veiksmo ir linksmų laivų mūšių – gerai praleisite laiką.
Smagi piratiška pertrauka su įtraukiančiu veiksmu, bet neprilygstanti pagrindinių dalių gilumu.
Privalumai:
- Didesnis, nei tikiesi
- Smagi piratiška estetika ir funkcijos
- Įtraukiantys laivų mūšiai
- Puikus „Sea Dog“ kovos stilius
Trūkumai:
- Neįdomi istorija
- Labai panašios salų zonos