„Lunar Remastered Collection“ yra nostalgiškas sugrįžimas į 90-ųjų JRPG aukso amžių, sujungiantis du mylimus klasikinius žaidimus – „Lunar: Silver Star Story Complete“ ir „Lunar 2: Eternal Blue Complete“. Po teisių ginčų tarp kūrėjų „Studio Alex“ ir „Game Arts“ bei „Game Arts“ įkūrėjo Takeshi Miyaji mirties 2011 m., daugelis manė, kad „Lunar“ serija liks praeityje. Tačiau „GungHo Online Entertainment“, „Game Arts“ patronuojanti bendrovė, atliko stebuklą, atgaivindama šiuos žaidimus modernioms platformoms, įskaitant Nintendo Switch. Ši kolekcija, paremta patobulintomis PS1 versijomis, siūlo atnaujintą grafiką, naują įgarsinimą, šiek tiek pakoreguotą scenarijų ir gyvenimo kokybės patobulinimus, išlaikydama „šeštadienio ryto animacijos“ žavesį, kuris šiuos žaidimus daro tokiais ypatingais.

Meilė ir nostalgija

„Lunar“ serija visada buvo apie meilę – nuotykiams, atradimams, pasauliui, jo žmonėms ir, svarbiausia, romantikai. Ši perkrauta, kartais netgi perdėta romantika yra neatsiejama žaidimų dalis, ir „GungHo“ komanda aiškiai myli šiuos žaidimus, stengdamasi išsaugoti jų dvasią. „Silver Star Story“ pasakoja apie Aleksą, jauną vaikiną, svajojantį tapti Drakonų valdovu, ir jo kelionę su draugais, susiduriant su Magijos Imperatoriumi. „Eternal Blue“, vykstantis po 1000 metų, seka Hiro ir jo bendražygių nuotykius, ieškant deivės Althenos kartu su paslaptinga mergina Lucia. Abu žaidimai spinduliuoja šiltumu, nuoširdumu ir paaugliška drąsa, kurią sustiprina spalvingi personažai ir lengvas humoras.

lunar remastered collection 4

lunar remastered collection 4

lunar remastered collection 3

lunar remastered collection 3

Vizualika ir techniniai patobulinimai

Vienas didžiausių kolekcijos akcentų – vizualiniai patobulinimai. Galite rinktis tarp „Classic“ režimo (originali pikselių grafika 4:3 formatu) ir „Remastered“ (padidinta raiška, detalesni spalvų tonai ir pritaikymas platesniam ekranui). „Remastered“ režimas puikiai pagerina originalią išvaizdą, o atnaujintos animuotos scenos atrodo stulbinamai. Deja, vizualinį režimą galima pasirinkti tik iš pagrindinio meniu, o ne žaidimo metu, nors išsaugojimai veikia abiejuose režimuose. Nintendo Switch veikia sklandžiai, su minimaliais įkėlimo laikais, o žaidimai atrodo ypač gražiai nešiojamuoju režimu 720p raiška.

Įgarsinimas ir lokalizacija

Naujas įgarsinimas yra prieštaringas. „Silver Star Story“ balsai yra patobulinimas, išlaikantys stovyklos atmosferą ir linksmumą, tačiau „Eternal Blue“ įgarsinimas kartais jaučiasi netikslus, pernelyg prisirišęs prie originalios dikcijos, todėl kai kurie personažai skamba mediniai arba per seni. Vis dėlto lokalizacija išlaiko paauglišką sarkazmą ir sąmojį, pašalindama pasenusius „Working Designs“ pokštus, tokius kaip prezidentiniai anekdotai ar 90-ųjų popkultūros nuorodos. „Silver Star Story“ dialogas gavo daugiau patobulinimų nei „Eternal Blue“, tačiau abu išlaiko originalų toną, įskaitant paaugliams skirtus „ahem“ pokštus. Džiugu, kad Ronfar vis dar šaukia „Happy hour!“ naudodamas gydymo burtą.

lunar remastered collection 2

lunar remastered collection 2

lunar remastered collection 1

lunar remastered collection 1

Žaidimo eiga ir patobulinimai

„Silver Star Story“ gavo reikšmingą inventorinio valdymo atnaujinimą – dabar galima pasirinkti bendrą inventorių, valdomą skraidančio „katino“ Nall, vietoj individualių personažų inventorių, kurie ribojo daiktų kiekį. Nors daiktai vis dar nesistack’ina, bendras inventorius leidžia nešiotis daugiau. „Eternal Blue“ jau turėjo bendrą inventorių su stack’ais, todėl pokyčių nereikėjo. Tačiau „Silver Star Story“ dėl šio atnaujinimo ir padidintų lobių verčių (atitinkančių japonišką PS1 versiją) tapo per lengvas, nes galima sukaupti daugybę gydymo daiktų. „Eternal Blue“ išlieka sudėtingesnis, reikalaujantis strategijų arba šiek tiek grind’o, kad įveiktumėte priešus.

Didžiausias kolekcijos priedas – kovų pagreitinimas iki 3x greičio. Originaliuose žaidimuose kovos buvo lėtos dėl plačios kovos arenos ir „Range“ mechanikos, kur toli esantys priešai negalėjo pulti. Šis pagreitinimas daro kovas dinamiškesnes ir sumažina vėlyvųjų požemių monotoniją. „Silver Star Story“ taip pat leidžia individualiai nustatyti personažų AI, kad jie nenaudotų brangių burtų be leidimo, o „Working Designs“ pridėta dirbtinai padidinta sunkumo kreivė buvo pašalinta.

Trūkumai ir neišnaudotas potencialas

Nepaisant žavesio, žaidimai turi trūkumų. Požemių dizainas abiejuose žaidimuose yra pasenęs, ypač „Eternal Blue“, kur lėtas judėjimo greitis ir greiti priešai siauruose koridoriuose erzina. „Eternal Blue“ taip pat trūksta galimybės palyginti įrangos statistiką parduotuvėse, kas „Silver Star Story“ yra įprasta. Kai kurie gerbėjai skundžiasi, kad kolekcija galėjo būti ambicingesnė – trūksta originalių angliškų balsų, papildomų versijų (pvz., „Silver Star Harmony“) ar orkestruoto garso takelio. Kai kurios animuotos scenos, galimai patobulintos AI, turi nedidelių artefaktų, pastebimų dideliame ekrane.

lunar remastered collection

lunar remastered collection

lunar remastered collection 6

lunar remastered collection 6

Žavesys ir išvada

Nepaisant trūkumų, „Lunar: Silver Star Story“ ir „Eternal Blue“ spinduliuoja nepakartojamu žavesiu. Nedaug žaidimų gali prilygti jų sukeliamam nuotykių, jaudulio ir nuoširdžios meilės jausmui. Kyle ir Jessica ginčai, Mystere tapatybės „paslaptis“, Alexo ir Lunos ar Hiro ir Lucios meilės istorijos – visa tai išlieka įsimintina. Šios „savo laiko“ istorijos yra ypatingos tiems, kurie užaugo su jais, ir nors jos nėra revoliucingos, RPG mėgėjams jos tikrai sukels šypseną.

„Lunar Remastered Collection“ gerbia PS1 versijas, pridėdama modernizacijos elementų, kurie ne visada tobuli, tačiau išlaiko žaidimų širdį. Tai ne revoliucija, bet jei ieškote nostalgiškos, šiltos JRPG patirties ir turite šiek tiek kantrybės, sunku rasti geresnį pasirinkimą.

Žaidimo reitingas

4.0/5
„Lunar Remastered Collection“ yra meilės kupinas dviejų klasikinių JRPG atgaivinimas su puikia grafika ir gyvenimo kokybės patobulinimais, tačiau trūkumai, tokie kaip netobulas įgarsinimas ir pasenęs dizainas, šiek tiek temdo šį nostalgišką nuotykį.

Privalumai:

  • Atnaujinta grafika ir animuotos scenos atrodo puikiai
  • Kovų pagreitinimas daro žaidimą dinamiškesnį
  • Ištikimi scenarijaus patobulinimai išlaiko originalų toną
  • Žavūs personažai ir paprasta, bet šilta istorija

Trūkumai:

  • Įgarsinimas, ypač „Eternal Blue“, kartais netikslus
  • Pasenęs požemių dizainas, ypač „Eternal Blue“
  • Trūksta kai kurių opcijų, pvz., įrangos statistikos palyginimo