„South of Midnight“ – tai žaidimas, kuris tarsi susideda iš dviejų skirtingų pusių. Viena vertus, jis išsiskiria unikaliu ir itin gerai įgyvendintu pasauliu, įspūdinga estetika ir stipriu pasakojimu, kuris atgaivina neįprastą aplinką ir istoriją. Kita vertus, žaidimo mechanikos siūlo gana standartinę veiksmo ir nuotykių patirtį, sujungiančią pažįstamus elementus į solidų, tačiau šiek tiek nuspėjamą žaidimą. Rezultatas – žaidimas, kuris išsiskiria originaliomis idėjomis, bet kartu siūlo tiesmuką, be nereikalingų pagražinimų patirtį, primenančią Xbox 360 eros linijinius veiksmo ir nuotykių žaidimus.

south of midnight 1

south of midnight 1

south of midnight

south of midnight

Istorija ir pasaulis

Žaidžiate kaip Hazel, jauna mergina, gyvenanti su mama Prospero mieste, Amerikos giliuosiuose pietuose, kurį užklumpa galingas uraganas. Netrukus po nelaimės Hazel atranda paslaptingą magiją, vadinamą „Audimu“ (Weaving), kurią ji naudoja, siekdama išgelbėti mamą ir išgydyti nykstančią aplinką. „South of Midnight“ iš karto sužavi savo pasauliu ir istorija, o šios stiprybės išlieka pagrindiniu žaidimo akcentu.

Žaidimas kuria savitą tapatybę, sumaišydamas šiuolaikinius giliuosius pietus su vietos folkloru ir mitologija, taip suformuodamas gotikinę modernią pasaką, kuri išsiskiria iš kitų žaidimų. Nuo detalių ir gražių aplinkų, per kurias keliaujate, iki ekscentriškų ir įsimintinų veikėjų, kurie žiba dėl puikiai parašytų dialogų ir aukščiausio lygio balso vaidybos; nuo susidūrimų su monstrais iki pasakiško istorijos rėminimo – „South of Midnight“ nuolat pabrėžia savo stipriąsias puses ir dažniausiai tai daro labai savitai.

Žaidimų, įkvėptų giliųjų pietų folkloro ir kultūros, nėra daug, todėl „South of Midnight“ šioje srityje išsiskiria. Vis dėlto yra ir trūkumų – pavyzdžiui, Hazel pernelyg dažnai komentuoja viską aplink, kartais erzindama savo nuolatiniu kalbėjimu, nors apskritai ji yra žavi ir smagi protagonistė. Nepaisant šių smulkių rašymo trūkumų, žaidimo pasakojimo stiprybės juos gerokai atsveria.

south of midnight 10

south of midnight 10

south of midnight 3

south of midnight 3

south of midnight 4

south of midnight 4

south of midnight 9

south of midnight 9

Vizualinis stilius

„South of Midnight“ akimirksniu patraukia dėmesį savo vizualika. Žaidimas naudoja stilizuotą meno dizainą, puikiai derantį prie modernios pasakos ir folkloro įkvėpto pasaulio, o stop-motion animacijos stilius dar labiau išryškina jo unikalumą. Nesvarbu, ar keliaujate per įspūdingas aplinkas, ar stebite kruopščiai režisuotas tarpines scenas, „South of Midnight“ yra tikras malonumas akims. Stop-motion efektas žaidimo metu kai kuriems gali atrodyti trikdantis, tačiau asmeniškai pripratau ir jis man netrukdė. Be to, žaidimas leidžia išjungti šį efektą už tarpinių scenų ribų, suteikdamas lankstumo.

Žaidimo eiga

Jei pasakojimo ir vizualikos srityse „South of Midnight“ demonstruoja ambicijas ir kūrybiškumą, žaidimo mechanikos renkasi gerai išbandytą kelią. Įsivaizduokite linijinį trečiojo asmens veiksmo ir nuotykių žaidimą su artimosios kovos ir magijos deriniais, lengvais tyrinėjimo ir progresavimo elementais bei akcentu į vikrų, parkūro tipo judėjimą – ir jau turėsite aiškią viziją, ko tikėtis. „South of Midnight“ neišranda nieko naujo, tačiau daugumoje sričių yra nuo pakenčiamo iki tikrai smagaus.

Pradžioje žaidimo mechanikos gali pasirodyti pernelyg paprastos, tačiau per pirmas kelias valandas žaidimas sparčiai pristato naujus elementus – lengvus ir sunkius smūgius, išsisukinėjimus, tobulus blokus, telekinetines galias, leidžiančias stumti ar traukti priešus ir objektus. Šios mechanikos nėra naujos, tačiau jos sujungiamos efektyviai, todėl žaidimas, nors ir nėra įspūdingas, dažnai būna įtraukiantis. Lygiai yra gana kompaktiški, aplinkos nėra pernelyg išplitusios, tačiau lengvi tyrinėjimo elementai išlieka patrauklūs. Progresavimo sistema yra standartinė ir, tiesą sakant, nelabai išradinga, tačiau pakankamai motyvuoja siekti kito atnaujinimo.

Kova gali būti stebėtinai smagi, ypač kovojant su skirtingų tipų priešais, derinant įvairias galias ir atakas. Ypatingai malonus yra judėjimas – laipiojimas, bėgimas sienomis ir kiti elementai sudaro smagų judėjimo rinkinį. Kartais kova ar judėjimas gali atrodyti šiek tiek nepoliruoti dėl retų netikslių valdymo reakcijų ar smūgių aptikimo problemų, tačiau apskritai „South of Midnight“ yra smagi ir gerai veikianti patirtis.

south of midnight 8

south of midnight 8

south of midnight 7

south of midnight 7

south of midnight 6

south of midnight 6

south of midnight 5

south of midnight 5

AA žaidimų renesansas

Žaidimo dizaino požiūriu „South of Midnight“ yra tarsi grįžimas į praeitį. Pastaraisiais metais dažnai girdime apgailestavimus dėl vadinamųjų AA veiksmo ir nuotykių žaidimų išnykimo, todėl toks išskirtinis žaidimas kaip „South of Midnight“ yra labai džiuginantis, ypač todėl, kad jis ateina iš didelio AAA leidėjo. Retai pasitaiko 12 valandų trukmės vieno žaidėjo istorinis žaidimas, kuris neeikvoja laiko pusiau atviroms erdvėms, sudėtingoms įgūdžių medžiams ar daugelio žaidėjų elementams. „South of Midnight“ nusipelno pagyrų ne tik už tai, kad yra toks, bet ir už tai, kad yra labai geras tokio tipo žaidimas.

south of midnight 2

south of midnight 2

Išvada

Su stipriu rašymu, įsimintinais veikėjais, stilinga vizualika, puikia muzika ir išskirtiniu pasauliu „South of Midnight“ prisipildo asmenybės ir sukuria unikalią tapatybę. Tuo pačiu metu jo kova, progresavimo sistema, judėjimas ir lengvi tyrinėjimo elementai laikosi įprastų standartų, gal net iki tam tikro neambicingumo. Kai šios dvi pusės susijungia, gauname sparčią ir malonią patirtį, kuri vienaip ar kitaip palieka įspūdį. „South of Midnight“ yra žaidimas, kurio egzistavimas jaučiasi kaip pergalė žaidimų industrijoje, ypač tokia forma, kokia jis yra.

Žaidimo reitingas

4.0/5
„South of Midnight“ sužavi savo unikaliu pasauliu, stilizuotais vaizdais ir stipriu pasakojimu, tačiau standartinės žaidimo mechanikos šiek tiek riboja jo potencialą. Vis dėlto tai yra įsimintinas AA žaidimas, vertas dėmesio.

Privalumai:

  • Unikalus giliųjų pietų folkloro įkvėptas pasaulis
  • Stulbinanti stop-motion animacijos vizualika
  • Stiprus pasakojimas su įsimintinais veikėjais
  • Smagus platformingo ir kovos derinys
  • AA žaidimų dvasios atgaivinimas

Trūkumai:

  • Standartinės ir neambicingos žaidimo mechanikos
  • Retkarčiais nepoliruotas valdymas ir kova
  • Hazel pernelyg dažni komentarai gali erzinti