„Test Drive Unlimited: Solar Crown“ nėra tik lenktynių žaidimas – tai gyvenimo būdo žaidimas. Kūrėjai iš „Kylotonn“ stengėsi atkurti Honkongo salą su jos prabanga ir požemine gatvės scena. Nors vairavimas yra tai, kur „Solar Crown“ tikrai išsiskiria, žaidimo gyvenimo būdo ir techniniai aspektai jį šiek tiek stabdo.
Jūs įsijaučiate į pradedančiojo lenktynininko vaidmenį, kuris iš gatvių perkeliamas į erdvią „Solar Crown“ viešbučio apartamentų suitą. Jūsų tikslas aiškus: užsitarnauti vardą Honkongo salos gatvėse lenktyniaujant ir demonstruojant save „Solar Crown“ varžybose.
Kelias į viršūnę nėra trumpas. Skirtingai nei kituose lenktynių žaidimuose, tokiuose kaip „Forza Horizon 5“, kur naują automobilį gauni kas valandą, „Solar Crown“ pabrėžia ryšį, kurį užmezgi su savo transporto priemonėmis. Jos kainuoja daug pinigų, todėl kiekvienas pirkinys yra svarbus, o su pirmuoju automobiliu praleisite daug laiko, kol galėsite įsigyti kitą. Laimei, žaidime galite išbandyti bet kurį automobilį tiek kartų, kiek norite, prieš jį pirkdami. Statistika nepasako visos istorijos, nes kiekvienas automobilis žaidime jaučiasi unikaliai vairuojant, todėl verta skirti laiko atrasti savo favoritą ir taupyti jam.
„Test Drive Unlimited: Solar Crown“ labiau primena simuliatorių nei arkadinį žaidimą. Nors realistinių pažeidimų nėra, jei trasinį automobilį nuvešite į bekelę, jis nekontroliuojamai suksis. Netgi kliudžius purviną šlaitą ar pervažiavus žolės juostą, pajusite svyravimą. „DualSense“ valdiklio haptinis grįžtamasis ryšys puikiai perteikia kiekvieno paviršiaus pojūtį – visas valdiklis vibruoja, o L2 mygtukas greitai trūkčioja, jei per stipriai stabdote prieš posūkį. Tai sukuria įspūdį, kad tikrai sėdite prie vairo ir jaučiate kelią po savimi.
Honkongo saloje yra įvairių kelių tipų: siauros gatvelės, platūs greitkeliai, vingiuoti kalnų keliai, dulkėti bekelės takai ir smėlėti paplūdimiai. Sala yra puiki vieta lenktynių ir gyvenimo būdo žaidimui, o tyrinėjimas skatinamas per paslėptus kolekcinius daiktus, kurie gali atnešti naujų automobilių ir papildomų žaidimo pinigų. Kantoniečių kalba dažniausiai tiksli, o realaus pasaulio vietos atkuriamos ištikimai, tačiau aplinka atrodo šiek tiek tuštoka.
Honkongas pažodžiui verčiamas kaip „kvapnusis uostas“, tačiau žaidime nematysite laivų, plaukiojančių tarp Honkongo salos ir Kowloon, esančio kitapus įlankos. Dar blogiau – ikoninis Kowloon panoramas beveik visiškai paslėptas, vos matomas siluetas, užgožtas dėl žaidimo itin trumpo matomumo atstumo. Suprantama, kad žaidimas apsiriboja tik sala, tačiau ryškių šviesų ir dangoraižių kitapus vandens trūkumas atima daug miesto charakterio. Realybėje atstumas nėra didelis, ir net rūškaną dieną įlanką lengvai matysi.
Taip pat stebina žmonių trūkumas gatvėse. Honkongo sala yra perpildyta vieta, tačiau žaidime esantys keli NPC stovi beveik nejudėdami, kartodami trumpas animacijas. Jie atrodo negyvi ir labiau ištuština miestą, nei jį pagyvina. Kantoniečių muzikos taip pat stinga – Honkongo sala garsėja įvairiapuse naktine scena, bet to nejauti per žaidimo radiją.
Laimei, lenktynės vėl pakelia žaidimo lygį. Kiekviena lenktynė turi nustatytą paros laiką ir oro sąlygas – lietus vairavimą iš kabinos vaizdo daro itin sudėtingą. AI varžovai yra stiprūs, todėl pergalė visada atrodo pelnyta ir sunkiai iškovota. Lenktynių tipų įvairovė taip pat džiugina: sprintai, trasos, laiko atakos ir dominavimo režimas, kuriame svarbiau pastovumas nei tik finišo linijos kirtimas. Trasos išnaudoja visą salą, vesdamos nuo tamsių skersgatvių iki pavojingų kalnų kelių, todėl kiekviename renginyje išbandomos jūsų automobilio ribos.
Nors naujų automobilių pirkimas reikalauja taupymo, esamų atnaujinimas yra palyginti pigus. Reputacijos lygio kėlimas, atliekant lenktynes ir iššūkius saloje, atrakina naujas veikimo ir kosmetines dalis. Veikimo atnaujinimai yra standartiniai „padidink skaičius“, o kosmetiniai pokyčiai apima ratlankius, langų tamsinimą, interjero spalvas ir lipdukų redagavimą. Pastarasis šiek tiek keblus – kai kurie lipdukai išsikraipo, jei juos klijuoji nuo šono iki galo ar priekio į šoną, tačiau pasirinkimas plečiasi kylant lygiui.
Veikėjo pritaikymas pradžioje kuklus. Gali pasirinkti vyrišką ar moterišką kūno tipą, redaguoti veidą ir šukuoseną. Visi drabužiai ir plaukų stiliai prieinami abiem tipams, kas leidžia įnešti asmenybės. Kaip ir su automobiliais, daugiau drabužių atrakinama kylant lygiui ar prisijungus prie klano, tačiau norėtųsi daugiau aksesuarų ar net tatuiruočių.
Klano sistema greičiausiai išlaikys žaidimo gyvybingumą ateityje. Yra du klanai: „Streets“ ir „Sharps“, atspindintys požeminę subkultūrą ir verslo prabangą. Prisijungus atrakinami nauji lenktynių tipai, atskiri nuo „Solar Crown“ varžybų, su eismu, kas prideda chaoso. Tačiau klanų identitetas lenktynėse neišryškėja – AI varžovai nenaudoja lipdukų, todėl sunku atskirti, su kuo lenktyniauji, o tai atrodo kaip praleista proga pagyvinti žaidimą.
Šias problemas turėtų išspręsti tikri žaidėjai, tačiau per apžvalgos laikotarpį ir net ankstyvosios prieigos metu „Solar Crown“ kamuoja techniniai trikdžiai. Prisijungimas nėra garantuotas, daugumą lenktynių tenka paleisti kelis kartus, kol jos prasideda, o net ir tada gali tekti kartoti, jei serveris neišsaugo progreso.
Nėra kryžminio žaidimo, todėl žaidėjų, su kuriais gali bendrauti, skaičius stipriai ribotas – keistas sprendimas žaidimui, orientuotam į socialinius aspektus. Kitų žaidėjų matysi važiuojančių saloje ar viešbučio fojė, bet lenktyniauti su jais šiuo metu sunku.
Be ryšio problemų, PS5 versijoje dažnai krenta kadrų dažnis, net naudojant „Performance“ režimą, ypač kabinos vaizde. Tai gali būti dėl galinio vaizdo veidrodėlių atvaizdavimo, bet patirtis tampa trūkinėjanti, kai žaidimas sulėtėja posūkiuose. Pastatai taip pat staiga iškyla, kai peržengia matomumo ribą, tačiau automobiliai ir grafika apskritai atrodo puikiai.
Išvada
„Test Drive Unlimited: Solar Crown“ yra fenomenali vairavimo patirtis, kai veikia. Kiekvienas automobilis unikalus, o ilgai su jais praleistas laikas kuria tikrą ryšį. Lenktynės įtemptos, o neoninės Honkongo salos gatvės smagios tyrinėti laisvu režimu. Deja, techniniai nesklandumai trukdo, o gyvenimo būdo elementai bei Honkongo atmosfera neatitinka lūkesčių. Tai nuolat tobulėjantis žaidimas su planuojamais sezonais, tad tikėtina, kad problemos bus išspręstos. Kol kas malonu tiesiog važinėti mėgstamu automobiliu ir mėgautis keliu.
Papildymas:
Žaidimas taip pat siūlo įdomų socialinį aspektą – galimybę bendrauti su kitais žaidėjais viešbučio fojė ar dirbtuvėse, tačiau ribotas žaidėjų skaičius ir techniniai trikdžiai šią patirtį apsunkina. Be to, žaidimo garso takelis galėtų būti turtingesnis, atspindintis Honkongo kultūrą, o ne tik generinius ritmus. Ateityje būtų puiku pamatyti daugiau dinamikos saloje – galbūt renginius ar festivalius, kurie atgaivintų miesto dvasią.
Puikus vairavimo pojūtis ir salos potencialas žavi, bet techniniai trūkumai ir neišbaigtas Honkongo atspindys šiek tiek nuvilia. Tinka tiems, kas ieško gilesnės lenktynių patirties.
Pliusai:
- Unikalus vairavimo pojūtis
- Fantastiškas haptinis grįžtamasis ryšys
- Didelė lenktynių įvairovė
Minusai:
- Unikalus vairavimo pojūtis
- Fantastiškas haptinis grįžtamasis ryšys
- Didelė lenktynių įvairovė