„Throne and Liberty“ yra fantazijų MMORPG žaidimas, kuris pirmą kartą pasirodė Korėjoje praėjusių metų gruodį. Po pasaulinio debiuto šis nemokamas žaidimas užkariavo „Steam“ žaidėjų skaičiaus ir pardavimų topus. Nors jis labai populiarus, daugybė techninių problemų ir neįkvepiančių mechanikų kelia abejonių dėl jo ilgalaikiškumo.
Jūs įsikūnijate į Žvaigždžių Gimtąjį – žmogų, turintį žvaigždės šukės galią. Blogio jėga, vadinama Arkeneum, užpuolė ir nusiaubė jūsų gimtinę, o jūs kartu su kitais Žvaigždžių Gimtaisiais turite prisijungti prie Pasipriešinimo ir išgelbėti pasaulį.
Vaizdo intarpai atrodo gražiai, o pasakotojo balsas su žaviu britišku akcentu suteikia aukštosios fantastikos pasauliui tam tikro autentiškumo, bet istorija gana paprasta. Jūsų kaimas buvo sunaikintas, kai buvote vaikas, o dabar, jau užaugę, galite kovoti su įsibrovėliais ir pakeisti karo eigą.
Istorija padalinta į 10 skyrių, kuriuose daugiausia tyrinėjate skirtingas vietas ir susitinkate su naujais veikėjais. Kai kurie jų sugrįžta vėliau, o žaidimas dažnai verčia grįžti į jau aplankytas vietas, tad Solisiumo pasaulį ir jo įvairias zonas ištyrinėjate išsamiai.
Tačiau sugrįžtantys veikėjai nėra labai įdomūs, o vietos, į kurias grįžtate, nesikeičia, todėl pasaulis atrodo sustingęs, nepaisant jūsų progreso. Be to, nėra įdomių būdų sąveikauti su aplinka ar istorija, išskyrus retus galvosūkius, tad viskas greitai tampa nuobodu. Kiekviena užduotis pažymėta aiškiu žymekliu, todėl tiesiog atliekate darbus iš sąrašo beveik negalvodami.
Vis dėlto žmonės retai žaidžia MMORPG dėl istorijos. Kaip nemokamam žaidimui, „Throne and Liberty“ stebėtinai nereikalauja daug „grindinimo“. Daugelis skyrių, bendrų požemių ir platesnių MMO funkcijų, tokių kaip reidai, yra užrakinti, kol pasieksite tam tikrą veikėjo lygį, bet patirties gaunate pakankamai iš pagrindinių ir šalutinių užduočių. Daug ką reikia žaisti su grupe ar gildija, nes pabaigos turinys ir aukštesnio lygio požemiai pritaikyti komandiniam žaidimui. Jei norite viską daryti vieni, šis žaidimas ne jums.
Laimei, ginklų ir įrangos tobulinimas nėra sudėtingas ir neatrodė labai priklausomas nuo tikrų pinigų. Taip, patirties teikiančių daiktų yra tiek daug, kad sunku visus prisiminti, bet jų gaunate užtektinai atlikdami užduotis ir kontraktus, tad nereikia specialiai „farminti“, kad išlaikytumėte gerą įrangą. Aukcione galite pirkti ir parduoti vertingus daiktus, o tikrus pinigus galima išleisti žaidimo valiutai, bet tai būtina tik norint išsiskirti aukščiausiuose konkurencinio žaidimo lygiuose.
Kas erzina – daug veiklų priklauso nuo laiko ribų. Nors tai suteikia bendruomeniškumo jausmą, erzina, kai užduotis, kuri padėtų pasiekti naują lygį, vyksta tik po valandos. Ankstyvuose skyriuose tai ne problema, bet vėliau, kai žaidimas labiau įtraukia į MMO mechanikas, tokių užduočių daugėja, ir jų sunku išvengti, jei norite greitai kilti be monstrų „farminimo“.
Gaila, nes kai turite laisvą valandą, standartinės kovos yra gana paprastos. Pasaulyje pilna priešiškų monstrų, bet jie pavojingi tik dideliais kiekiais. Pagrindinės atakos automatinės – tiesiog spaudžiate R1 ir atakuojate. 12 gebėjimų lengvai valdomi su pulteliu, laikant R1 ar R2 ir spaudžiant mygtukus. Galite blokuoti ar išsisukti su L1, jei gerai pataikote laiką. Sistema paprasta, bet puikiai pritaikyta konsolei.
Lengva ir keisti klases ar ginklus. Yra septyni ginklų tipai: durklai, arbaletas, lankas, lazdelė su knyga, kardas su skydu, didysis kardas ir lazda. Galite pasirinkti bet kuriuos du ir sujungti jų gebėjimus, kaip norite. Yra tik keturi rodikliai: jėga, miklumas, išmintis ir suvokimas. Visi didina žalą, tad nesvarbu, ką pasirinksite, atsilikti nereikės.
Turite tris skirtingus rinkinius, kuriuos galite akimirksniu keisti. Kiekvienas gali turėti kitokius rodiklius, ginklus, įrangą ir gebėjimus, tad galite greitai pereiti nuo artimos kovos prie gydytojo ar mišraus palaikymo, priklausomai nuo situacijos. Tai paprasta ir patogi sistema, leidžianti išbandyti įvairius žaidimo stilius.
Deja, kiti meniu – o jų daug – yra tikras košmaras. Atidarę pagrindinį meniu ir išėję iš poskyrimo, esate išmetami visiškai, tad tenka vėl viską atidaryti iš naujo. Tai lėtina įrangos, veikėjo ar gebėjimų tobulinimą. Žaidimas taip pat kartais keičia valdymą tarp mygtukų ir žymeklio, kas glumina.
Pridėkime technines problemas, ir šis gražus, bet vidutiniškas naujokų MMO tampa rizikingas. Miestuose ar reiduose krenta kadrų dažnis, dažni serverio gedimai (ir prieš, ir po debiuto), subtitrai nesutampa su garsu, veikėjai ar visas žaidimas nutyla, žaidimas užšąla, užstringate ant objektų, kartais ilgai kraunasi, o kartą žaidimas tiesiog užlūžo per reidą su daug žaidėjų.
Be to, nepavyko prisijungti prie grupės bendram požemiui – jie skirti komandai, tad vienam žaisti neįmanoma, nebent esate gerokai stipresnis už reikalingą lygį.
Išvada
„Throne and Liberty“ yra besivystantis žaidimas, tad istorija gali tapti įdomesnė, sąveika su pasauliu – įvairesnė, o techninės problemos – išspręstos. Bet dabar tai tik vidutiniškas būdas išbandyti konsolėms pritaikytą MMORPG, nereikalaujantį daug laiko. Vis dėlto yra geresnių žaidimų jūsų valandoms. Jei ieškote kažko gilesnio, čia to nerasite.
„Throne and Liberty“ yra prieinamas MMORPG su lengva pradžia, bet techniniai trūkumai ir blanki istorija riboja jo potencialą.
Privalumai:
- Tinka naujokams
- Nereikalauja daug „grindinimo“
- Nėra labai priklausomas nuo pinigų
Trūkumai:
- Daug techninių problemų
- Nuobodi istorija
- Per daug rodo, ką daryti