„Star Wars Outlaws“ apžvalga – Atviro pasaulio „Žvaigždžių karai“ su trūkumais

„Star Wars Outlaws“ pristatomas kaip pirmasis atviro pasaulio žaidimas „Žvaigždžių karų“ visatoje – teiginys, kuris kūrėjams „Massive Entertainment“ iškart kelia iššūkių. Pamirštant, kad „Star Wars Galaxies“ tai padarė prieš du dešimtmečius, kyla klausimas: ar tai tikrai atviras pasaulis? Paslėpti pakrovimo ekranai tarp planetų ir kosmoso trukdo sklandžiai patirčiai – ar tai atviras pasaulis, ar tik atviros zonos? Palikime šį klausimą spręsti žaidimų dievams, tačiau toks fragmentiškas dizainas atspindi „Star Wars Outlaws“ esmę: žaidimas su gerais ketinimais, kuris nevisiškai susilieja į darnią visumą.

Kai žaidimas leidžia mėgautis „Žvaigždžių karų“ atmosfera – žaidžiant Sabaac užkampio kantinoje – jis spinduliuoja. Tačiau kai tenka derinti kovą ir slaptumą tarp brangių CGI intarpų, jis klumpa. Reputacijos sistema, paremta frakcijomis, lieka per vidurį – poveikis pasauliui ir jo gyventojams menkas. Tai žaidimas su aukštumomis ir nuosmukiais, kuris tiek džiugina, tiek nuvilia.

star wars outlaws: special edition (ps5)

star wars outlaws: special edition (ps5)

star wars outlaws: special edition (ps5)

star wars outlaws: special edition (ps5)

Siužetas ir veikėjai

Veiksmas vyksta tarp „Imperija smogė atgal“ ir „Džedajaus sugrįžimas“ – Galaktikos imperija klesti, o nusikaltėlių pasaulis kaunasi dėl valdžios. Pagrindinė veikėja Kay – tarp šių jėgų įstrigusi vagilė, kuriai apgaulės ir vagystės – kasdienybė. Nors charizmatiška ir sąmojinga, ji nėra itin maloni asmenybė. Po nesėkmingo apiplėšimo Kay tampa idealia lydere rizikingam įsilaužimui.

Pradžios nesėkmės suteikia Kay galimybę atsigriebti: ji turi išvalyti savo vardą ir suburti komandą, kad apiplėštų turtingesnį seifą. Tam reikia bendradarbiauti su nusikaltėlių klanais – arba vykdyti jų užduotis, arba apgaudinėti iki paskutinės akimirkos. Atrodo, kad tai puikiai tiktų atvirai istorijai su skirtingais keliais, bet realybė kitokia. Reputacijos sistema paviršutiniška, o pasirinkimai neturi ilgalaikio poveikio.

Reputacija ir pasekmės

Nors sprendimai siūlomi, jie nesvarbūs – istorija visada baigiasi taip pat. Reputacija veikia tik tai, kur galite laisvai judėti: nepageidaujamose zonose tenka slapstytis. Sistema, pristatyta kaip žaidimo pagrindas, lieka paviršutiniška – reputaciją lengva pataisyti, net jei klanų lyderiai grasina kerštu. Tai tampa smulkiu nepatogumu, o ne apgalvotu mechanizmu.

Atviras pasaulis

Trys atviro pasaulio planetos ir ketvirtas miesto žemėlapis leidžia ieškoti paslapčių, atlikti šalutines užduotis ir tobulinti įrangą. „Outlaws“ atsisako tradicinės „Ubisoft“ formulės – vietoj žymeklių naudojama rūko sistema, atskleidžianti vietas tik jas atradus. Tyrinėjimas tampa malonesnis, o galvosūkiai apdovanoja kosmetiniais daiktais ar blasterio patobulinimais.

Mieste galima klausytis pokalbių, sužinoti apie lankytinas vietas, o NPC siūlo darbus. Pagrindinė istorija trumpa, bet šalutinis turinys praturtina patirtį. Nors tai kartais prieštarauja siužeto logikai (apiplėšimas turėtų būti prioritetas), užduotys papildo planetas ir siūlo smagius scenarijus – nuo paprastų iki „ekspertų“ lygio, atrakinančių naujas galimybes.

Kova ir slaptumas

Dauguma misijų prasideda slapstantis, bet slaptumas dažnai žlunga. Kay keliauja su ateiviu Nix, kuris blaško sargybinius ar sabotuoja sistemas. Tačiau slaptumas ribotas – negalima slėpti kūnų, o aptikimas ankstyvose misijose reiškia nesėkmę. Vėliau tikslai dar griežtesni, o tai erzina, nes mechanika neišbaigta.

Slaptumo žlugimas veda į blasterio kovas. Kay turi tik vieną ginklą, kurį tobulinate per paprastus įgūdžių medžius. Kovos su primityviu AI nekelia iššūkių – pakanka slėptis ir šaudyti. Jos nėra blogos, bet paviršutiniškos, kaip ir slaptumas ar reputacija.

Judėjimas ir veikėjai

Tarp kovų – galvosūkiai ir laipiojimas su kabliu, primenantys alpinizmą. Tai paįvairina žaidimą ir sujungia sistemas į vientisą ciklą – viena stipriausių dalių. Kay ir Nix duetas – dar vienas akcentas. Nix – žavingas palydovas, o Kay – išradinga pašnekovė. Jų nusikaltėliška, bet šilta draugystė paperka.

Vizualai ir atmosfera

Tyrinėdami Miroganą ar Tatuino dykumas pajusite „Žvaigždžių karų“ dvasią – nuo filmų veikėjų paminėjimų iki kantinų ir smėlio peizažų. „Quality Mode“ (40 FPS) turėtų balansuoti vaizdą ir kadrus, bet ankstyvoje versijoje vaizdas grūdėtas, o tai gadina scenas. CGI intarpai stulbina, bet kontrastas su žaidimo grafika išryškina netolygumą.

Išvada

„Star Wars Outlaws“ išsilaiko su atnaujinta „Ubisoft“ formule, smagiu judėjimu ir „Žvaigždžių karų“ atmosfera, bet tik vos vos. Reputacija, kova ir slaptumas – paviršutiniški, trūksta gilumo. Tai smagus, bet greitai pamirštamas žaidimas, neatitinkantis IP potencialo.

„Outlaws“ siūlo „Žvaigždžių karų“ dvasią, bet paviršutiniškos sistemos ir techniniai trūkumai riboja jo potencialą. Vidutiniškas rezultatas.

Žaidimo reitingas

3.7/5

Pliusai:

  • Malonus atviro pasaulio tyrinėjimas
  • Smagios judėjimo sekos
  • Kay ir Nix – žavus duetas
  • „Žvaigždžių karų“ atmosfera

Minusai:

  • Vidutiniška kova ir slaptumas
  • Trūksta reputacijos sistemos gilumo
  • Prasta grafika kai kuriose vietose