„Blue Prince“ – tai galvosūkių žaidimas, kurio žavesys slypi atradimuose, todėl geriausia į jį nerti su kuo mažiau išankstinės informacijos. Iš pirmo žvilgsnio tai tarsi roguelike nuotykis, kuriame kuriate paslaptingos vilos išdėstymą 45 kvadratų tinklelyje, siekdami rasti paslėptą 46-ąjį kambarį. Tačiau žaidimas slepia kur kas daugiau, nei atrodo iš pradžių, nors kartais gali pasirodyti, kad nieko naujo nevyksta.

Žaidimo esmė

Kiekvieną kartą atidarydami duris turite pasirinkti vieną iš trijų atsitiktinai parinktų kambarių iš savo brėžinių rinkinio. Kiekvienas kambarys, net jei atrodo tuščias, slepia ką nors naudingo – ar tai būtų daiktas, ar informacija. Planuojant vilos išdėstymą reikia strategijos, ir po kelių „dienų“ (bandymų) galima užpildyti visą tinklelį. Vis dėlto tikslas nėra tiesiog sukurti labirintą – svarbiausia atrasti tinkamus kambarius.

Laikui bėgant paaiškėja, kad „Blue Prince“ yra kur kas gilesnis, nei vien tik besikeičianti vila. Didžiausias malonumas – atskleisti šias paslaptis, o net ir po titrų lieka daug neatsakytų klausimų, skatinančių toliau kapstytis. Jei mėgstate daugiasluoksnius galvosūkius, tokius kaip „The Witness“, „Myst“ ar „Fez“, šis žaidimas – kaip tik jums.

blue prince 2

blue prince 2

blue prince 1

blue prince 1

Stiprybės

  • Išradingas dizainas: Roguelike ir galvosūkių elementų derinys sukuria unikalų žaidimo ciklą, kuriame kiekvienas bandymas jaučiasi reikšmingas – ar tai būtų nauja informacija, nuolatinė pažanga, ar dar neregėtas kambarys.
  • Paslapčių gausa: Žaidimas perpildytas galvosūkiais, paslėptais elementais ir istorijos detalėmis, kurios atlygina už smalsumą.
  • Patenkinami atradimai: „Eureka“ akimirkos, kai pagaliau išsprendžiate galvosūkį ar atrandate naują paslaptį, yra neįkainojamos.
  • Graži vizualika: Cel-shaded dailės stilius ir subtilūs tamsūs atspalviai kuria paslaptingą, bet jaukią atmosferą.

Silpnybės

  • Atsitiktinumo frustracija: Dėl atsitiktinių kambarių ir daiktų paskirstymo kartais dienos jaučiasi tuščios, net jei žinote, ko reikia. Tai gali būti demotyvuojantis, ypač po beveik sėkmingo bandymo.
  • Lėta pažanga: Progresas kartais atrodo labai lėtas, ypač kai priklausote nuo specifinių kambarių, kurie nepasirodo.
  • Techniniai trūkumai: Retkarčiais pasitaiko veikimo sutrikimų, kurie gali trikdyti patirtį.
blue prince

blue prince

blue prince 4

blue prince 4

Žaidimo mechanikos

Kiekvieną dieną pradedate vilos prieškambaryje, turėdami 50 žingsnių. Kiekvienas kambario perėjimas kainuoja vieną žingsnį, o išsekus žingsniams diena baigiasi, o vila persitvarko iš naujo. Kambariai varijuoja nuo paprastų koridorių iki galvosūkių kambarių, tokių kaip biliardo salė su matematiniu iššūkiu ar svetainė su logikos užduotimi. Kai kurie kambariai suteikia resursų (raktų, brangakmenių, monetų), kiti – iššūkius, pavyzdžiui, atima žingsnius.

Galvosūkiai yra įvairūs – nuo paprastų matematinių ar loginių užduočių iki sudėtingų, kelių kambarių apimančių mįslių, kurios reikalauja atidumo ir užrašų. Užrašų knygelė realiame gyvenime yra beveik būtina, nes informacija, surasta viename kambaryje, gali būti raktas kitame, net po kelių bandymų.

Palyginimai ir unikalumas

„Blue Prince“ dažnai lyginamas su „Myst“, „Outer Wilds“, „Return of the Obra Dinn“ ar „The Witness“ dėl savo aplinkos pasakojimo ir gilių paslapčių. Tačiau jo unikalumas slypi roguelike ir strateginių elementų derinyje, primenančiame stalo žaidimus, tokius kaip „Carcassonne“ ar „Betrayal at House on the Hill“. Kiekvienas bandymas yra naujas galvosūkis, o atsitiktinumas kartu su nuolatine pažanga sukuria „dar vieną bandymą“ jausmą.

blue prince 3

blue prince 3

Išvada

„Blue Prince“ yra meistriškai sukurtas galvosūkių žaidimas, kuris sužavi savo paslaptingumu ir apdovanoja už kantrybę. Nors atsitiktiniai elementai ir lėtas progresas gali erzinti, gausybė paslapčių ir „aha“ momentų atperka pastangas. Jei esate galvosūkių mėgėjas, pasiruošęs užsirašinėti ir tyrinėti, šis žaidimas taps jūsų nauju apsėdimu.

Žaidimo reitingas

4.0/5
„Blue Prince“ – tai giliai įtraukiantis galvosūkių žaidimas, kuriame gausu paslapčių ir atradimų, tačiau atsitiktinumo sukeliama frustracija gali trukdyti kai kuriems žaidėjams.

Privalumai:

  • Išradingas roguelike galvosūkių dizainas
  • Gausu paslapčių ir atradimų
  • Patenkinami „eureka“ momentai
  • Graži cel-shaded vizualika

Trūkumai:

  • Atsitiktiniai elementai gali sukelti frustraciją
  • Progresas kartais atrodo per lėtas
  • Retkarčiais pasitaiko veikimo trikdžių