„The First Berserker: Khazan“ – tai stilingas veiksmo RPG, kuris vienodai semiasi įkvėpimo iš Souls-like žaidimų ir looter shooter žanro. Vystomas „Dungeon Fighter Online“ visatoje, šis vieno žaidėjo atšakos kūrinys nukelia 800 metų atgal prieš populiaraus beat-’em-up įvykius, tačiau žaidimui mėgautis nereikia būti susipažinusiam su originalu.

Istorija

Khazan istorija – tai išdavystės ir keršto epas. Buvęs didis generolas Khazan yra neteisingai apkaltintas išdavyste, kankinamas ir įkalinamas, kol jį išlaisvina magiška būtybė, sudaryta iš kelių stiprių karių dvasių. Nuo čia siužetas tampa tik keistesnis, tačiau, deja, ne itin įtraukiantis. Keršto kelionė prasideda įtikinamai, tačiau siužetas dažnai pasuka nuspėjamais vingiais, o dėl riboto ryšio su Khazan praeitimi sunku jausti emocinį prisirišimą. Vienintelė išimtis – viena pasirenkama užduočių grandinė, kuri pasakoja jaudinančią istoriją apie keršto kainą, tačiau net ir ji kenčia dėl pakartotinio bosų naudojimo, kas yra dažna šalutinių misijų problema.

the first berserker khazan 2

the first berserker khazan 2

the first berserker khazan 1

the first berserker khazan 1

the first berserker khazan

the first berserker khazan

the first berserker khazan 4

the first berserker khazan 4

Žaidimo struktūra ir aplinka

Skirtingai nei tipiniai Souls-like žaidimai su tarpusavyje sujungtu pasauliu, „Khazan“ istorija pasakojama per atskirus lygius. Šis pasirinkimas tinka žaidimui, nes kiekvienas lygis pateikia naują siužeto gabalėlį, tačiau pati istorija retai įtraukia. Lygiai seka tą pačią formulę: kovojate su standartiniais priešais, renkantys atsitiktinį grobį, ir galiausiai susiduriate su bosu. Aplinka varijuoja nuo snieguotų kalnų iki kaimiškų kaimelių ir tamsių kasyklų, o cel-shaded dailės stilius daro viską vizualiai patrauklų, tačiau labiau primena plakatą, o ne gilų paveikslą, kuriame galima pasiklysti.

Kovos sistema

Kova yra „Khazan“ širdis, tačiau ji turi trūkumų. Žaidime yra trys ginklų tipai: dvirankis kardas ir kirvis, didysis kardas ir ietis. Kiekvienas turi savo įgūdžių medį, leidžiantį atlikti galingus kombosus ir naudoti skirtingas mechanikas. Pavyzdžiui, dvirankiai ginklai leidžia atlikti niokojančią ataką, o ietis sukuria antrinius smūgius per „fantominius“ efektus. Įgūdžius galima perstatyti, todėl eksperimentuoti lengva. Ietis išsiskiria kaip universaliausia dėl greičio ir diapazono, tačiau visi ginklai yra veiksmingi, jei įvaldote jų judesius.

Kaip ir „Sekiro“, tiek jūs, tiek priešai turite laikysenos juostą, kurią sulaužius galima atlikti kritinį smūgį, tačiau ji taip pat veikia kaip ištvermės juosta, ribojanti jūsų veiksmus ankstyvose stadijose. Tai prieštarauja kovos filosofijai, kuri skatina agresiją. Be to, yra keli blokavimo būdai – standartinis blokas, tobulas blokas, pariravimas ir atspindys – tačiau jų veikimas nenuoseklus. Tikslus šių mechanikų laikas ir tinkamas pritaikymas yra sudėtingiausia žaidimo dalis, o nenuoseklumas dažnai sukelia daugiau frustracijos nei pasitenkinimo.

the first berserker khazan 5

the first berserker khazan 5

the first berserker khazan 9

the first berserker khazan 9

the first berserker khazan 8

the first berserker khazan 8

the first berserker khazan 7

the first berserker khazan 7

Grobio sistema

Atsitiktinis grobis yra dar viena silpnoji vieta. Jo tiek daug, kad greitai tampa našta. Kiekviename lygyje gaunate dešimtis naujų daiktų, o analizuoti, ar +25 ištvermės šalmas geresnis už +1,2 % priekinės atakos žalą, tampa nuobodu. Grobio rinkiniai suteikia premijas, tačiau dažnai renkatės tiesiog pagal išvaizdą ar gynybos statistiką. Kalvis ir ragana leidžia kurti ar keisti daiktus, tačiau perteklinė sistema atitraukia dėmesį nuo veiksmo. Laimei, stiprėjantys įgūdžiai leidžia ilgą laiką ignoruoti grobį, kol sudėtingi bosai priverčia rimtai į jį pažvelgti.

Bosų kovos

Bosų kovos yra „Khazan“ stiprybė. Nuo žvėriškų yeti iki judrių liepsnosvaidžių karių ar gyvatės tipo drakono – pagrindinių misijų bosai yra įvairūs ir įtraukiantys. Kai viskas „sukimba“, muzika sustiprina įtampą, o kova tampa tikru ištvermės išbandymu, naudojant visas turimas priemones. Deja, nenuoseklios blokavimo mechanikos kartais sugriauna šį įspūdį, kai anksčiau veikę veiksmai staiga neveikia.

the first berserker khazan 6

the first berserker khazan 6

the first berserker khazan 3

the first berserker khazan 3

Išvada

„The First Berserker: Khazan“ yra smagus žaidimas, išsiskiriantis savo estetika ir įspūdingomis bosų kovomis, kurios vilioja tęsti net per nuobodžius lygius. Tačiau blanki istorija, pasikartojanti misijų struktūra, nenuoseklios kovos mechanikos ir perkrauta grobio sistema trukdo jam pasiekti tikrąjį potencialą. Jei ieškote stilingo Souls-like su stipriais boss mūšiais, „Khazan“ vertas dėmesio, bet jam trūksta rafinuotumo, kad prilygtų žanro lyderiams.

Žaidimo reitingas

3.5/5
„The First Berserker: Khazan“ siūlo stilingą Souls-like patirtį su įspūdingomis bosų kovomis, tačiau nuobodi istorija ir perkrauta grobio sistema trukdo jam išsiskirti.

Privalumai:

  • Graži cel-shaded vizualika
  • Puikus garso dizainas
  • Fantastiškos bosų kovos
  • Patogios gyvenimo kokybės funkcijos

Trūkumai:

  • Nuobodi ir nuspėjama istorija
  • Pasikartojanti misijų struktūra
  • Nenuoseklios kovos mechanikos
  • Perkrauta ir varginanti grobio sistema