„Avowed“ nėra žaidimas, kuris perrašytų vaidmenų žaidimų (RPG) žanro taisykles, tačiau jis puikiai supranta, kas šį žanrą daro gyvybingą. Atskirai žiūrint, visi jo elementai – kova, tyrinėjimas, pasaulio kūrimas, istorija ar pasirinkimų mechanikos – gali pasirodyti įprasti ar net standartiniai, bet kartu jie susilieja į įspūdingą visumą. Nuo pirmų akimirkų „Avowed“ sujungia svarbiausius RPG elementus taip, kad viskas tiesiog veikia. Tai dar vienas laimėjimas „Obsidian Entertainment“ kolekcijoje.

avowed 2

avowed 2

avowed 1

avowed 1

avowed

avowed

avowed 4

avowed 4

Eoros pasaulis ir „Living Lands“

Žaidimas vyksta Eoros pasaulyje – toje pačioje turtingoje ir žavingoje visatoje, kurią „Obsidian“ sukūrė su „Pillars of Eternity“ serija. Grįžtantiems gerbėjams akivaizdu, kodėl verta likti šioje visatoje: lore ir istorijos gausa yra milžiniška, o „Avowed“ puikiai ją išnaudoja. Vis dėlto žaidimas nereikalauja išankstinių žinių – net jei nežinote, kas yra „Deadfire“ ar „Aedyr“, jis vis tiek jaučiasi savarankiškas ir prieinamas. „Pillars“ veteranams čia daug atlygio, bet naujokams „Avowed“ stovi tvirtai ant savo kojų.

Didelė to priežastis – „Living Lands“, Eoros dalis, kuri anksčiau nebuvo tyrinėta „Pillars“ žaidimuose. Tai tarsi naujas pasaulis, bet su jau egzistuojančiu kontekstu, leidžiančiu „Obsidian“ suderinti naują ir pažįstamą. „Living Lands“ yra laukinė, neprijaukinta žemė, pilna nusikaltėlių, tremtinių ir įvairių keistuolių, o dabar ją dar niokoja mirtina „Dreamscourge“ liga, kuri gadina aukų sielas – augalus, gyvūnus ir visų rasių žmones – paversdama juos įsiutusiais monstrais, apaugusiais grybelinėmis ataugomis.

Istorija ir pasirinkimai

Jūs esate Aedyro imperatoriaus pasiuntinys, atsiųstas į „Living Lands“ tirti „Dreamscourge“ ir padėti imperijai sustiprinti savo pozicijas regione. Čia slypi įdomiausi „Avowed“ siužeto aspektai. Kaip imperatoriaus atstovas, priimate sprendimus, kurie formuoja Aedyro požiūrį į „Living Lands“. Ar remsite imperijos kolonijinius planus, ar sutelksite dėmesį į ligos suvaldymą ir stabilumo atkūrimą? Šis klausimas nuolat iškyla ir yra vienas žaidimo akcentų, ypač su „Living Lands“ vidiniais konfliktais ir sudėtinga politika. Pasirinkimų ir pasekmių mechanika nėra tokio lygio kaip geriausiuose „Obsidian“ kūriniuose ar „Baldur’s Gate 3“, bet ji verčia sustoti ir pagalvoti apie savo veiksmus ir jų poveikį.

Personažai ir dialogai

„Avowed“ išsiskiria savo veikėjais. „Obsidian“ RPG žaidimų palydovai dažnai būna stiprioji pusė, ir čia tai ne išimtis. Pagrindiniai personažai – unikalūs, gerai išvystyti ir puikiai įgarsinti, o antraplaniai taip pat reguliariai papildo žaidimą įsimintinais charakteriais. Rašymas, pasaulio kūrimas ir istorijos pasakojimas – tai sritys, kur „Obsidian“ visada spindėjo, ir „Avowed“ šios tradicijos nesulaužo.

avowed 5

avowed 5

avowed 8

avowed 8

Kova – netikėtas malonumas

Labiau stebina tai, kaip smagu žaisti „Avowed“ kovas. „Obsidian“ nėra „Bethesda“ – jie moka sukurti gerą kovą, bet „Avowed“ šioje srityje pakyla aukščiau ankstesnių darbų. Pirmojo asmens kova fantastinėje aplinkoje retai būna tokia gera, bet čia ji veikia puikiai. Kiekvienas smūgis, blokas, išsisukimas ar atmušimas jaučiasi tvirtai – veiksmai greiti, atsakas patenkinamas, ginklai turi svorį, o judėjimas yra sklandus.

Ginklų įvairovė pribloškia: durklai, kardai, skydai, kūjai, buožės, kirviai, lankai, didieji kirviai, dvirankiai kardai, pistoletai, arkebuzos, grimoirai, dvirankiai kūjai, lazdelės… Viskas ne tik atrodo skirtingai, bet ir jaučiasi kitaip – nuo animacijų ir greičio iki žalos, ištvermės sąnaudų ir pan. Dar įdomiau tampa su dvigubu ginklų valdymu – galite derinti bet ką, išskyrus dvirankius ginklus: kardas ir skydas, buožė su pistoletu, kirvis ir kūjis ar net dvi lazdelės magiškiems sprogimams. Pridėkite gebėjimus, palydovus, granatas – ir kiekviena kova tampa smagesnė, nei tikėjausi.

avowed 7

avowed 7

avowed 6

avowed 6

Progresija ir tyrinėjimas

Deja, progresija šiek tiek nuvilia. Ji per paprasta ir tiesmukiška – kaskart pakilus lygiui investuojate į atributus ir įgūdžių medžius, bet viskas jaučiasi kiek ribota ir nukreipta. RPG žanro supaprastinimas jau ne vienus metus kelia problemų, ir „Avowed“ čia ne išimtis.

Užtat tyrinėjimas – daug stipresnis. „Obsidian“ atsisakė pradinės „Skyrim“ dydžio atvirojo pasaulio idėjos ir pasirinko mažesnę, pusiau atvirą struktūrą, panašią į „The Outer Worlds“. Tai buvo teisingas sprendimas. Žaidime yra keli žemėlapiai, kiekvienas pakankamai didelis, su įspūdinga aplinkos įvairove ir puikiu dizainu. „Avowed“ subtiliai traukia jūsų dėmesį – ne per UI žymeklius, o per pačią aplinką. Visada rasite ką nors įdomaus, o nuklydę nuo kelio dažnai būsite apdovanoti. Judėjimas – bėgimas, šuoliai, lipimas – taip pat smagus ir skatina tyrinėti vertikalius, paslapčių pilnus lygius.

avowed 3

avowed 3

Išvada

„Avowed“ nedaro nieko revoliucingo ar itin sudėtingo – tai ne „Baldur’s Gate 3“ ar „Kingdom Come: Deliverance 2“ gylio žaidimas. Bet jis puikiai išnaudoja RPG stiprybes ir yra lengvai rekomenduojamas tiems, kas ieško įtraukiančios fantastinės veiksmo RPG patirties.

Žaidimo reitingas

4.0/5
„Avowed“ – patikimas RPG su smagia kova ir stipriu pasauliu, bet be didelių inovacijų ar gilios progresijos.

Privalumai:

  • Stiprus Eoros pasaulio išnaudojimas
  • Įdomūs pasirinkimai ir pasekmės
  • Puikūs personažai ir dialogai
  • Smagi ir įvairi kova
  • Geras tyrinėjimas

Trūkumai:

  • Ribota ir paprasta progresija